Skip to content

مراکز پژوهشی: شورای گسترش به ۱۴ مرکز پژوهشی مجوز راه اندازی داد.

شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با تاسیس ۷ پژوهشکده، ۲ مرکز پژوهشی و ۵ گروه پژوهشی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، ارتقای یک دانشکده به دانشگاه و تغییر نام یک موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیر دولتی موافقت قطعی به عمل آورد.
شورای گسترش آموزش عالی تاسیس دو “پژوهشکده فولاد” و”آب و فاضلاب” و گروههای  پژوهشی “سامانه‌های کاتالیستی و مواد گرانبها “، “فناوریهای پیشرفته تولید الیاف و مواد نساجی”، “فناوریهای نوین در مهندسی عمران”، “کنترل و اتوماسیون صنعتی” و “زیست فناوری صنعتی” در دانشگاه صنعتی اصفهان را به صورت  موافقت قطعی تصویب کرد.
این شورا با تأسیس مرکز پژوهشی مدیریت تعمیر و نگهداری روسازی در دانشگاه تربیت مدرس با سه گروه پژوهشی،  پژوهشکده علوم دریایی در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر با سه گروه‌ پژوهشی، پژوهشکده باغبانی در دانشگاه شهید باهنر کرمان با پنج گروه پژوهشی، مرکز تحقیقات علوم رفتاری در دانشگاه شهید چمران اهواز با سه گروه پژوهشی موافقت قطعی به عمل آورد.
ارتقاء مرکز پژوهشی ارتباطات به پژوهشکده ارتباطات با سه گروه پژوهشی و ارتقاء مرکز پژوهشی ترجمه به پژوهشکده ترجمه با سه گروه پژوهشی در دانشگاه علامه طباطبایی و تأسیس پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم با سه گروه پژوهشی مورد موافقت قطعی شورای گسترش آموزش عالی قرار گرفت.
شورای گسترش آموزش عالی، ضمن موافقت قطعی با ایجاد دانشکده های علوم و معارف حدیث، علوم و معارف قرآن، علوم و معارف اسلامی در دانشکده غیردولتی غیرانتفاعی علوم حدیث، با ارتقاء آن به دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی قرآن و حدیث با مرکزیت شهر قم و تغییر نام مؤسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی رایان دانش به مؤسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی “علامه طبرسی” موافقت به عمل آورد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها