Skip to content

مراکز پژوهشی: موافقت وزارت بهداشت با ایجاد ۱۰ مرکز تحقیقاتی جدید در سطح کشور

مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت از موافقت وزارت بهداشت با ایجاد ۱۰ مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور خبر داد.

دکتر سید امیرمحسن ضیایی در جمع خبرنگاران افزود: شورای گسترش در یکصد و نود و سومین جلسه خود با ایجاد این تعداد مراکز تحقیقاتی موافقت اصولی به عمل آورده است که موافقت نهایی با ایجاد این مراکز به عملکرد آنها در این مدت بستگی دارد.

وی یادآور شد: شورای گسترش با ایجاد مرکز تحقیقات سلامت کودکان و نوجوانان در دانشگاههای علوم پزشکی زاهدان و تبریز موافقت کرد.

دکتر ضیایی افزود: همچنین این شورا موافقت خود را با ایجاد مرکز تحقیقات بهداشت کار در دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز تحقیقات طب سنتی و مکمل در دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مرکز تحقیقات بیماریهای عفونی و گرمسیری در دانشگاه علوم پزشکی بابل اعلام کرد.

وی ایجاد مرکز تحقیقات علوم تشریحی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، مرکز تحقیقات مقاومتهای میکروبی در دانشگاه علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات بهره برداری از دانش سلامت در دانشگاه علوم پزشکی تهران را از دیگر مصوبات وزارت بهداشت در این زمینه برشمرد.

مدیرکل دفتر گسترش و ارزیابی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با ایجاد دو مرکز تحقیقات پروتئومیکس و استراتوکسی و جراحی اعصاب کاربردی نیز در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی موافقت به عمل آمد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها