Skip to content

مقاله های پژوهشی: مقاله داغ کشور معرفی می‌شود.

مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جزئیات جشنواره پژوهش و فناوری سال جاری را اعلام کرد.

فیروز بختیاری نژاد در گفتگو با خبرگزاری مهر در خصوص برنامه های وزارت علوم برای جشنواره پژوهش و فناوری امسال که در هفته پژوهش برگزار می شود، گفت: در این جشنواره افرادی که در نیچر مقاله داده اند مورد تقدیر قرار می گیرند و به آنها جوایزی تعلق می گیرد. جایزه بهترین دانشمند توآس نیز اعطا می شود و دانشمندانی که صاحب مقاله داغ در نشریه ای مانند ISI و ISC باشند نیز  بر اساس بررسی بیشترین استنادها و استفاده ها شناسایی و به آنها نیز جوایزی تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه به افرادی که دارای نمایه بین المللی مقالات هستند نیز تندیس و اعتبار پژوهشی ارائه می شود، گفت: افرادی که در ISC مقاله داشته اند و بیشترین استنادها بر روی مقالات آنها صورت گرفته است نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

دبیر علمی جشنواره پژوهش و فناوری برترین قطبهای علمی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی را نیز یکی دیگر از مواردی دانست که در جشنواره پژوهش و فناوری از آنها تقدیر می شود.

وی افزود: انجمنهای علمی برتر نیز شناسایی می شوند و تندیس و مبلغی به عنوان کمک و تشویقی به عنوان اعتبار پژوهشی به این آنها تعلق می گیرد.

بختیاری نژاد اظهار داشت: شرکتهای فناوری برتر و پژوهشگران برتر سازمانهای دولتی خارج از وزارت علوم نیز در این جشنواره معرفی می شوند و به نفرات اول تا سوم پژوهشگران سازمان های دولتی جوایزی تعلق می گیرد.

وی با بیان اینکه تمام وزارتخانه ها و سازمانهایی که فعالیت پژوهشی دارند مشمول بررسی برای معرفی پژوهشگران برتر در جشنواره پژوهش و فناوری می شوند گفت: پژوهشگران برتر مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، سازمان انرژی اتمی، سازمان حفاظت محیط زیست، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارت دادگستری، سازمان صدا و سیما شناسایی و مورد تقدیر قرار می گرفتند.

مدیر کل امور پژوهشی وزارت علوم گفت: پژوهشگران برتر وزارت علوم نیز رشته های مختلف شناسایی در هر رشته ۳ تا ۴ نفر تقدیر می شوند و به آنها جوایزی اعطا می شود.

وی گفت: پژوهشگران غیر دولتی و خصوصی مانند دانشگاه آزاد، بخش خصوصی و غیرانتفاعی و مرکز مراکز تحقیق و توسعه D&R نیز در صورت شناسایی به عنوان برتر معرفی و مورد تقدیر قرار می گیرند.

بختیاری نژاد اعطای جایزه به مدیران پژوهشی برتر کشور را نیز یکی دیگر از برنامه های جشنواره پژوهش و فناوری وزارت علوم دانست.

وی اظهار داشت: در این جشنواره فعالیت پژوهشی ۳ سال اخیر پژوهشگران بررسی می شود و پژوهشگرانی که در جشنواره سال گذشته به عنوان پژوهشگران برتر جایزه دریافت کرده اند، در این جشنواره مورد بررسی قرار نمی گیرند.
به گزارش مهر، هفته پژوهش و فناوری امسال از ۲۲ آذرماه آغاز می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها