Skip to content

نشست “هم اندیشی آنلاین روسای انجمن های استانی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور” برگزار شد.

کارآفرینی
کارآفرینی

نشست “هم اندیشی آنلاین روسای انجمن های صنفی استانی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی کشور” با حضور آقای دکتر زند وکیلی مدیرکل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس، دبیر و اعضای هیات مدیره کانون ملی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و روسای انجمن های صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از استان های مختلف کشور در روز ۲۴ مرداد ماه بصورت مجازی برگزار شد.
این نشست با هدف ارائه گزارش عملکرد کانون و همچنین هم اندیشی و هم افزایی میان روسای انجمن های استانی، به اهتمام دبیرخانه کانون ملی انجمن های صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی برگزار شد.
در ابتدای نشست، آقای دکتر غلامرضا حبیبی دبیر کانون، ضمن خوشامد به حضار، این نشست را عصاره خبرگی و نخبگی در حوزه مشاوره و خدمات کارآفرینی، در سطح ملی دانست. وی گفت: هم اکنون مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، شبکه ای متشکل از بیش از ۵۰۰ مرکز در ۳۱ استان کشور ایجاد کرده اند. این شبکه دارای بیش از ۱۵۰۰ عضو هیات علمی و هزاران تن کارکنان شاغل، بوده، هم اکنون به یکی از مهمترین بازیگران در زیست بوم کسب و کار و کارآفرینی کشور تبدیل شده است.
سپس آقای مهندس محمود جانی درمیان، رئیس کانون، تحلیلی از موقعیت کنونی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و دستاوردهای کانون ارائه کرد. رئیس کانون به تاریخچه شکل گیری کانون و همایش هم اندیشی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در بهمن ۱۳۹۸ در تهران اشاره کرد. آقای مهندس جانی درمیان به قرارداد و تفاهم نامه های منعقد شده در ۳ سال مدت شکل گیری کانون اشاره کرد و آنرا بسترسازی برای فعالیت انجمن های صنفی در سطح استان ها دانست.
رئیس کانون همچنین به ارائه اساسنامه اتاق نوآوری و کمیسیون های تخصصی کانون و همچنین کارگروه های تخصصی استانی اشاره کرد و ساختار و عملکرد آنها را برشمرد.
در ادامه نشست، آقای دکتر حبیبی دبیر کانون، گزارشی از عملکرد کانون در ۳ محور شامل اقدامات اداری و زیرساختی، تثبیت جایگاه مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در زیست بوم کارآفرینی و ایجاد زیرساخت های فناوری اطلاعات از جمله سامانه جامع کسب و کار و کارآفرینی، سامانه ثبت و مدیریت اطلاعات مراکز، مکان یاب مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، اپلیکیشن موبایل کارآفرینی و خبرنامه الکترونیک کسب و کار و کارآفرینی اشاره کرد.
وی گفت: به منظور معرفی مراکز و کانون، مذاکرات، مکاتبات و تماس های زیادی با سازمان ها و دستگاه های دولتی و خصوصی صورت گرفته است که برخی از آنها به قرارداد و تفاهم نامه های همکاری با سازمان ها مشتمل بر سازمان فنی و حرفه ای کشور، صندوق ضمانت تعاون، صندوق کارآفرینی امید و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منتج شده است.
وی انتشار خبرنامه الکترونیک را سازوکاری موثر جهت برندسازی مراکز و همچنین رسانه ای مهم برای مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی دانست. آقای دکتر حبیبی همچنین بر ضرورت حضور موثرتر انجمن های استانی و مراکز در فضای مجازی تاکید کرد.
سپس، آقای دکتر زند وکیلی به ایراد سخنانی در ارتباط با مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از جمله ساختار و محتوای اساسنامه جدید و رتبه بندی مراکز مشاوره پرداخت. مدیرکل توسعه کارآفرینی، برگزاری برنامه های توانمند سازی و رتبه بندی مراکز را در زمره برنامه های اداره کل توسعه کارآفرینی وزارتخانه برای ارتقای شاخص های کیفی و خدمات مراکز دانست.
وی همچنین به برنامه های اداره کل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری مراکز با سازمان ها در راستای تقویت مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی اشاره کرد.
ایشان بر ضرورت همکاری مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی با دیگر اجزای زیست بوم کارآفرینی از جمله کانون های کارآفرینان تاکید کرد و آنرا عامل شکوفایی کارآفرینی در کشور دانشست.
در ادامه این نشست، نمایندگان انجمن های صنفی مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان ها شامل آقای قلعه کوهی رئیس انجمن آذربایجان غربی و نایب رئیس کانون، آقای میرزایی رئیس انجمن مازندران، آقای هاشمی پور نایب رئیس انجمن آذربایجان شرقی، خانم جوان رئیس انجمن اصفهان (به همراه آقای مرتضوی دبیر این انجمن)، آقای حق سیرت رئیس انجمن البرز و خانم عطایی رئیس انجمن زنجان، ضمن ارائه گزارش هایی از عملکرد انجمن خود، به بیان دیدگاه های شان در ارتباط با فرصت ها و تهدیدهای فراروی مراکز پرداختند. آقای دکتر زند وکیلی مدیر کل توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به ملاحظات مختلف و سوالات حضار در این نشست پاسخ داد. موضوعات مطرح شده در این بخش بصورت مجزا منتشر خواهد شد.
در ادامه، آقای مهندس جانی درمیان رئیس کانون نیز به برنامه کانون برای سفرهای استانی و بازدید از مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی استان ها اشاره کرد.
در پایان، آقای دکتر حبیبی دبیر کانون، از حضور و مشارکت روسای انجمن های صنفی در این نشست قدردانی کرد و بطور ویژه از آقای دکتر زند وکیلی برای حضور در کل زمان این نشست و سعه صدر ایشان در پاسخ به سوالات و نظرات، تقدیر و تشکر نمود.
وی ابراز امیدواری کرد با تداوم مشارکت انجمن های استانی و مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، شاهد رشد و اعتلای کارآفرینی و بهبود جایگاه مراکز در زیست بوم کارآفرینی کشور باشیم.

برای مشاهده فیلم این نشست کلیک کنید

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها