Skip to content

نوآوری: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوران و مخترعان در مجلس

رئیس فراکسیون حمایت از نوآوران، مخترعان و نخبگان مجلس با اشاره به ایجاد ارتباط بین چرخه اختراع و تولید به عنوان برنامه امسال این فراکسیون از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای نوآوران و مخترعان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاله افتخاری با اعلام این خبر افزود: یک نمایشگاه در محل مجلس با موضوع توانمندی‌های مخترعان و نخبگان کشور برگزار خواهد شد و امیدواریم مجلس هم همراهی مناسب را با ما در این خصوص داشته باشد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس این نمایشگاه را شامل محصولات نوآوران و نخبگان در زمینه‌های پژوهشی با همکاری تشکل‌های مخترعان و نمایندگان آنها اعلام کرد که هدف آن تلاش در جهت شناساندن نقاط قوت و توانمندی‌های مخترعان کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد به زودی مجلس فضای مناسبی را برای برپایی نمایشگاه در اختیار این فراکسیون قرار دهد.

افتخاری از ایجاد ارتباط بین چرخه اختراع و تولید به عنوان یکی از مهمترین برنامه های فراکسیون نوآوری نام برد و گفت: فراکسیون حمایت از نوآوران، مخترعان و نخبگان در سال جاری ضمن پیگیری بودجه حمایت از مخترعان، بحث نظارتی این مسئله را نیز در دستور کار دارد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس افزود: علاوه بر بودجه خاص نخبگان و نوآوران در بودجه امسال، بودجه‌ دیگری هم در نظر گرفته شده تا مجلس بتواند این قشر را مورد حمایت قرار دهد. این بودجه‌ها برای حمایت از مخترعان، ایجاد ارتباط بین چرخه اختراع و تولید، راه‌اندازی مراکز تحقیقاتی مورد نیاز و نیز پژوهش‌های کاربردی صرف می‌شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها