Skip to content

نوآوری: جایگاه نوآوری در آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی دانشگاه های علوم پزشکی بهبود یافت

رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت از ابلاغ آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی خبر داد.

دکتر محسن نفر در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی امضاء شده و به زودی به تمامی دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ می شود.

پیش از این وزیر بهداشت نیز از تصویب اصول آیین نامه ارتقاء هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داده بود.

دکتر کامران باقری لنکرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت بررسی آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاهها در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی اصول آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی را مصوب کرد.

وی افزود: همچنین در آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی به موضوع شئون استادی به صورت ویژه توجه شده و ارزش بیشتری نیز به مسائل آموزشی داده شده است.

همچنین وزیر بهداشت در ابتدای سال جاری با توجه به نامگذاری سال ۸۷ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال نوآوری و شکوفایی از تغییر ماده ۲ آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی بر مبنای شاخص نوآوری خبر داد و گفت: ماده ۲ آئین نامه ارتقا از تحقیقات به تحقیقات و نوآوری تغییر یافته است.

دکتر لنکرانی افزود: بحث نوآوری در آئین نامه ارتقای هیئت علمی در وزارت بهداشت به صورت پر رنگ تر مورد توجه قرار گرفته است و بر اساس آن آثاری که دارای نوآوری باشند و در نظام سلامت کشور تغییر عمده ایجاد کنند از امتیاز بالایی برخوردار می شوند و این مسئله زمینه قوی را برای دانشگاهها ایجاد می کند تا افراد بدانند که نوآوری آنها را از ارتقا باز نمی دارد و به تحقیقات بیشتر خواهند پرداخت.

آئین نامه ارتقاء اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی شامل ماده “یک” مسائل آموزشی، ماده “دو” مسائل پژوهشی و ماده “سه” فعالیت های اجرایی اعضای هیئت علمی است که به امتیازبندی آن می پردازد. هدف از ارتقاء نیز این است که یک عضو هیئت علمی برای بالاتر رفتن سطح عملی خود و دانشگاه مربوطه کار موثری انجام داده باشد و رتبه خود را بالاتر ببرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها