Skip to content

نیروی انسانی پژوهش: اعطای دکترای پژوهش محور به کارشناسان پژوهشی موسسات

رئیس دانشگاه اصفهان از اعطای دکتری پژوهش محور به مجریان طرح‌های پژوهشی موسسات و وزارتخانه ها در صورت فعالیت در دانشگاه تحت نظر یک استاد راهنما و تأیید آن خبر داد.
دکتر محمد حسین رامشت اعلام کرد: براساس قانون پذیرش دانشجوی پژوهش محور، مجریان طرح های پژوهشی موسسات و وزارتخانه‌ها که با همکاری دانشگاه طرحی را اجرایی کنند، دانشجوی دکتری پژوهشی محسوب شده و دکتری پژوهش محور دریافت می کنند.
وی ادامه داد: به عنوان مثال وزارت نیرو طرح پژوهشی داشته و قصد دارد آن را اجرایی کند، در صورتی که متعهد شود هزینه آن را پرداخت کند، کارشناس و کارشناسانی را که برای اجرای طرح معرفی کرده، تحت نظر استاد راهنما شروع به فعالیت می کنند و در صورتی که طرح با موفقیت به پایان رسد و موسسه یا وزارت خانه بتواند از آن استفاده کند، کارشناسان مذکور دانشجوی دکترای پژوهش محور محسوب شده و دکترای پژوهش محور دریافت می کنند.
رئیس دانشگاه اصفهان خاطر نشان کرد: بسیاری از وزارت خانه‌ها و موسسات پژوهش های خاصی را انجام داده و اجرایی می کنند که با توجه به اینکه کارشناسانی که این پژوهش ها را انجام می دهند از  سطح علمی پایینی برخوردار هستند و اعتبار علمی لازم را ندارند، طرح را به دانشگاه ارجاع داده و به وسیله کارشناسانی که معرفی کرده اند طرح را با نظارت علمی از سوی دانشگاه اجرایی می کنند.
وی یادآورشد: اکنون دانشگاه اصفهان برای انجام طرح های مشترک پژوهشی با پژوهشکده شاخص پژوه اولین پژوهشکده خصوصی کشور و پژوهشگاه شرکت نفت قرارداد همکاری امضاء کرده است.
دکتر رامشت افزود: به واسطه همکاری که دانشگاه با این موسسات و وزارت خانه ها انجام می دهد، پروژه‌های ملی که انجام می شود پشتوانه علمی پیدا می کنند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین اعتبار علمی پروژه‌ها تضمین شده و هزینه هایی که صورت گرفته چون در قالب پروژه دانشگاهی انجام می گیرد کاملا مشخص است که کجا و چه زمانی هزینه شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها