Skip to content

نیروی انسانی پژوهش: جذب ۴۰۰ استاد از طریق طرح سربازی

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد بورسیه های داخل و اعضای هیئت علمی سرباز در سال جاری را اعلام کرد.

دکتر رضا عامری درباره سهمه بورسیه های داخل و خارج در سال جاری افزود: یک هزار تا یک هزار و ۳۰۰ نفر برای بورس داخل و در حدود ۳۰۰ نفر برای بورس خارج در سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به میزان مقرری بورسیه ها در سال جاری گفت: با مساعدت معاونت دانشجویی در جهت افزایش مقرری ها اقدام شده و پایه های بورسیهای داخل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: بورسیه داخل نسبت به سال گذشته با رشد ۱۵ درصدی مواجه بوده است همچنین به تمام دانشگاههای داخل سهمیه بورس داخل اما با اولویت دانشگاههای نوپا و در حال توسعه اعطا شده است اما بورس خارج را تقویت کردیم و تنها در رشته هایی که امکان تربیت دوره های دکتری را نداریم این بورسیه اعطا می شود.

وی اظهار داشت: سهمیه بورسیه های خارج به دانشگاههای بزرگ و دانشگاههایی که مجری دوره های تحصیلات تکمیلی هستند، داده می شود.

دکتر عامری همچنین درباره جذب هیئت علمی به شکل طرح سربازی در سال جاری نیز گفت: امسال ۴۰۰ نفر عضو هیئت علمی در قالب طرح سربازی در دانشگاهها جذب می شوند و این تعداد نسبت به سال گذشته ثابت است.

وی اضافه کرد: میزان جذب عضو هیئت علمی به صورت طرح سربازی از طرف ستاد کل نیروهای مسلح به وزارت علوم ارائه می شود. اگر این ستاد مساعدت کند امکان جذب ۸۰۰ نفر عضو هیئت علمی توسط وزارت علوم وجود دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها