Skip to content

نیروی انسانی پژوهش: متوسط سن دانشمندان ایرانی به کمتر از ۲۶ سال رسیده است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: متوسط سن دانشمندان جوان ایرانی که در آزمایشگاهها و موسسات تحقیقاتی در زمینه تولید دانش هسته ای، نانو، بیو، سلولهای بنیادی، هوافضا، کشاورزی، هنر، علوم انسانی و … فعال هستند به ۲۶ سال هم نمی رسد.

فرهاد رهبر در اولین گردهمایی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: دانشگاه تهران یکی از دانشگاههای برتر منطقه و نماد آموزش عالی ایران است که در رتبه های برتر دانشگاههای جهان قرار دارد به طوری که در عرصه فنی مهندسی در سال گذشته حائز رتبه ۱۵۹ در بین دانشگاههای جهان شد و سرعت تولید علم در آن جهانیان را شگفت زده کرده است.

رئیس دانشگاه تهران دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران را نمایندگان و سفیران دانشگاه تهران در کشور خود دانست و افزود: البته دانشجویان غیر ایرانی نمایندگان ملت خود در دانشگاه تهران نیز هستند و بی تردید پلی ارتباطی میان جمهوری اسلامی با کشورشان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هستید.

وی با تاکید بر حرکت دانشجویان برای پرورش روحیه خودباوری و آزاداندیشی گفت: با روحیه آزاداندیشی و نقادی می توان همواره نظریه های جدیدی ارائه کرد. آزاداندیشی و نقادی است که موتور حرکت علم در دنیا شده است.

رئیس دانشگاه تهران از تفاهم نامه این دانشگاه با ۱۴۰ دانشگاه معتبر دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه تهران اعتقاد دارد که علم را باید از قفس انحصار و از سلطه سلطه گران آزاد کند و مزایای تولید علم را در اختیار ملتهای دنیا قرار دهد لذا اعتقاد داریم که باید تعداد دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تهران افزایش یابد تا بتوان به کشورهایی که با آنها تعامل داریم کمک کنیم تا آنها نیز در مرز دانش حرکت کنند. البته دانشگاه تهران نیز از این تبادل علمی و فرهنگی بهره مند می شود.

دکتر فرهاد رهبر که از دانشجویان غیر ایرانی خواستار شد دانشگاه تهران را در تحقق استراتژی این دانشگاه مبنی بر گسترش تبادل علمی با دیگر کشورها کمک کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایرانی علی رغم اینکه در تحریم های شدید علمی به سر می برد اما در تولید علم جهانی توانسته نقش آفرینی کند و ۲۰ درصد تولید علم جهانی ایران در دانشگاه تهران انجام می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها