Skip to content

همایشهای علمی – پژوهشی: شرکت نخبگان ایرانی خارج کشور در همایش ایرانیان مقیم خارج با حضور رئیس جمهور

مدیر کل دفتر همکاریهای بین المللی وزارت علوم از افتتاح شبکه علمی متخصصان ایرانی خارج از کشور در همایش ایرانیان مقیم خارج با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: افتتاح این شبکه در راستای تحقق بانک اطلاعات متخصصان ایرانی خارج از کشور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان قربانی در نشست خبری دومین همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: بیشتر متخصصان و نخبگان ایرانی در کشورهای آمریکا و انگلیس تحصیل کرده و مقیم این کشورها هستند.

وی همچنین افزود: بیشتر متخصصان و نخبگان ایرانی مقیم خارج از کشور در رشته های فنی و مهندسی، علوم پزشکی، علوم انسانی و علوم پایه تحصیل کرده و یا فارغ التحصیل شده اند.

رئیس مرکزهمکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم با اشاره به همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور ادامه داد: بیش از ۲۰۰ نفر از افرادی که در همایش قبلی ایرانیان مقیم خارج حضور داشته اند، در طول یک سال گذشته جذب مراکز تحقیقاتی شده و ۵۰ نفر نیز در پروژه های تحقیقاتی در حال فعالیت هستند. ۱۰ نفر نیز مراکز پژوهشی و تحقیقاتی در کشور ایجاد کرده و بیش از ۹۷ مورد کنفرانس بین المللی و آموزشی توسط این افراد برگزار شده است.

وی گفت: دومین همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور ۱۱ و ۱۲ مرداد ماه با حضور مسئولان کشوری برگزار می شود که دانشگاه ها و مراکز علمی و فرهنگی دانشگاهی کشور نیز از جمله شرکت کنندگان در این همایش هستند.

قربانی با بیان اینکه امسال دو برنامه مهم توسط وزارت علوم در این همایش برگزار می شود، گفت: حضور ایرانیان متخصص و برگزاری پنل های تخصصی علمی – آموزشی از جمله برنامه های مهم این همایش است.

مدیر کل دفتر همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ دانشگاه و مرکز علمی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاه علم و فناوری، فرهنگ و اقتصاد ایران نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ نخبه از خارج از کشور برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند که بیشتر آنها به ترتیب از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، کانادا و دانمارک هستند از بین این تعداد ۴۰۰ نفر به عنوان متخصصین کارگروه علمی – آموزشی انتخاب شده اند.

قربانی اضافه کرد: سال گذشته به منظور بهینه سازی و نهادینه کردن همکاری با ایرانیان خارج از کشور پیشنهادهایی از سوی نخبگان ایرانی سراسر دنیا به وزارت علوم ارائه شد که پس از بررسی های نهایی این پیشنهادات تحت عنوان پنل های تخصصی در همایش امسال استفاده می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها