Skip to content

همایشهای پژوهشی: ایجاد پایگاهی برای مدیریت متمرکز اطلاعات همایشهای های علمی در سایت ISC

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از طراحی و ایجاد سامانه گردهمایی ها و همایش های علمی در این پایگاه استنادی خبر داد.

دکتر جعفر مهراد اظهار داشت: طبق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی موظف هستند برگزاری همایش های ملی و بین المللی را تحت عناوین سمینار، کنفرانس، کنگره و موارد مشابه در ISC به ثبت برسانند.

وی افزود: با اجرایی شدن این دستورالعمل، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) سامانه گردهمایی ها و همایش ها را طراحی و در سایت ISC به نشانی اینترنتی http://www.iscconferences.ir نصب کرده است.

دکتر مهراد با بیان اینکه این سامانه پایگاهی برای مدیریت متمرکز اطلاعات کنفرانس های علمی در سطح ملی است، خاطرنشان کرد: سامانه گردهمایی ها و همایش های ایران علاوه بر معرفی همایش ها، تمام فرآیندهای مربوط به برگزاری همایش از فراخوان، دریافت آثار و داوری گرفته تا تعریف کارگاه های آموزشی، ثبت نام و اعلام نتایج داوری را به صورت آنلاین و مجازی دربر می گیرد.

رییس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری بیان داشت: سامانه گردهمایی ها و همایش های ایران، بستری یکپارچه برای برپایی دبیرخانه آنلاین کنفرانس ها و همایش های ایران است و برای هر کنفرانس، وب سایتی مستقل در این سامانه تخصیص داده شده تا تمام مراحل اطلاع رسانی و معرفی، ارسال مقاله، ثبت نام شرکت کنندگان، داوری مقاله و اعلام نتایج داوری به صورت کاملا آنلاین و الکترونیکی اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: با موظف شدن سازمان ها و موسسات طبق شیوه نامه ابلاغی از سوی معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم برای ثبت فرآیند همایش ها در ISC، مجموعه دیگری به جز مجموعه مقالات فارسی، عربی، انگلیسی و سایر زبان های ملی کشورهای اسلامی در وب سایت پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در دسترس است که این مجموعه در پایگاهی به نام پایگاه همایش های پراستناد فارسی پردازش می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها