Skip to content

همکاریهای پژوهشی: آخرین وضعیت تاسیس دانشگاه ایرانی – سوری “فارابی” در سوریه

سفیر سوریه در ایران با اشاره به جزئیات راه اندازی دانشگاه فارابی در این کشور گفت: این دانشگاه به صورت مشترک میان ایران و سوریه در سوریه تاسیس خواهد شد که در این راستا فضای لازم برای احداث پیش بینی شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد حسن با تاکید بر اینکه دانشگاه فارابی، یک دانشگاه ایرانی – سوری است افزود: برای تاسیس دانشگاه فارابی مذاکراتی میان وزرای علوم ایران و سوریه و کارشناسان و مسئولان دو کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه تربیت مدرس اظهار داشت: علاوه بر این مذاکراتی میان دو دانشگاه “لازقیه” سوریه و “تربیت مدرس” برای احداث دانشگاه مشترک “فارابی” صورت گرفته است. همچنین برای تاسیس این دانشگاه پس از بررسی های لازم زمینی در نظر گرفته شده است.

سفیر سوریه در ایران با اشاره به مزایای ایجاد این دانشگاه در سوریه خاطرنشان کرد: دانشجویان هر دو کشور می توانند با بهره مندی از قابلیت های این دانشگاه، افق های تازه ای در عرضه های علم و فناوری برای دو کشور ایجاد کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات اولیه برای تاسیس این دانشگاه آغاز شده است در خصوص نحوه سرمایه گذاری برای احداث این دانشگاه توضیحی ارائه نکرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها