Skip to content

همکاریهای پژوهشی: ایجاد دانشگاهی در شمال کشور که ۳۵ دانشگاه خارجی در آن سهیم هستند.

دانشگاه شناور در گیلان به گفته رئیس این دانشگاه در حالی راه اندازی می شود که ۳۵ دانشگاه خارجی در آن سهیم بوده و تصویب نهایی اش در اردیبهشت ماه ۹۰ در یک نشست دانشگاهی در باکو صورت می گیرد.

دکتر عبدالله حاتم زاده در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت: در اجلاس گذشته اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر مقرر شد دانشگاه شناور در یکی از این دانشگاهها دایر شود و دانشگاه گیلان برای این منظور انتخاب شد.

وی افزود: این دانشگاه با همکاری دانشگاههای حاشیه دریای خزر با توجه به پتانسیل دانشگاهها در رشته هایی که توانمندی بیشتری در آنها دارند، در گیلان راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه گیلان تاکید رشته های دانشگاه شناور را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری عنوان کرد و گفت: به عنوان مثال ما در قالب دانشگاه شناور می توانیم در رشته های نانوتکنولوژی در دانشگاه صنعتی بابل، اصلاح نباتات در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، رشته مهندسی کامپیوتر در دانشگاه دولتی داغستان، رشته های شیمی، شیلات، زیست شناسی و مهندسی مکانیک در دانشگاه گیلان دانشجو بپذیریم.

وی در پاسخ به اینکه مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه شناور چگونه صادر می شود گفت: مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه شناور به طور مشترک بین دانشگاه گیلان و دانشگاه همکار که رشته در آن اجرا می شود، صادر خواهد شد حال ممکن است دانشگاه همکار دانشگاه گیلان، یک دانشگاه خارجی باشد یا یک دانشگاه ایرانی.

دکتر حاتم زاده افزود: بیش از ۳۵ دانشگاه خارجی در برنامه دانشگاه شناور سهیم هستند البته سعی می شود مشارکت کشورهای حاشیه خزر جلب شود.

وی درباره زمان راه اندازی دانشگاه شناور گیلان گفت: فعالیت دانشگاه شناور امسال مصوب شده و در اجلاس آتی اتحادیه دانشگاههای دولتی حاشیه دریای خزر که در اردیبهشت ماه ۹۰ در باکو برگزار می شود نهایی خواهد شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها