Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: انستیتو تحقیقاتی آب با همکاری یونسکو در فارس راه اندازی می شود.

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی انستیتو تحقیقاتی آب با همکاری سازمان آموزشی،علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو )در استان فارس خبر داد.

دکتر کریم زارع اظهار داشت: استاندار فارس آمادگی خود را برای حمایت از راه اندازی این انستیتو اعلام کرده و قول مساعد برای تامین زمین این مرکز را داده است.

وی افزود: با فعال سازی مراکز رشد شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری و اطلاعات می توان شهر بین المللی دانایی را راه اندازی کرد.

دکترزارع تاکید کرد: فارس به عنوان کانون معرفتی، دینی و دانایی کشور می تواند پایلوت فعالیت های فرهنگی شود و در این مسیر کار خود را از دانشگاه و تربیت نیروی انسانی برخوردار از ارزش فکری و بصیرت آغاز کند.

وی از لزوم مطالعه جنبش نرم افزاری و نقش دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی سخن گفت و تصریح کرد: در دانشگاه آزاد علاوه بر توجه به کیفیت، جهت گیری های فرهنگی و تخصصی در راستای رسیدن به مقام اول در منطقه خواهد بود و اعتقاد داریم به شرط دینامیک بودن و حرکت توأم با عشق به خداوند چالش ها به قوت تبدیل شده و دانشگاهیان در یک برنامه راهبردی نقش خود را در سند توسعه ای کشور به خوبی ایفا خواهند کرد.

نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در استان های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد، پژوهش محوری، تقویت انگیزه در فعالیت های علمی، تجاری سازی ایده ها و حمایت از دانشگاهیان و پژوهش های کاربردی درآمدزایی، توجه به تفکرات خلاق، حفظ کرامت و منزلت افراد و احترام متقابل را از برنامه های خود اعلام کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها