Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: توسعه همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز با دانشگاه آستاراخان روسیه

استاندار ایالت آستاراخان روسیه در بازدید از دانشگاه شهید چمران اهواز خواستار توسعه همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌‌های خوزستان و آستاراخان شد.

استاندار ایالت آستاراخان روسیه صبح امروز در راس هیأت علمی تجاری از دانشگاه شهید چمران اهواز بازدید کرد.
در دیدار ژیکلین الکساندرالکساندرویچ استاندار استراخان روسیه و هیأت همراه با رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز، راه‌های همکاری متقابل علمی آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر حسن مروتی رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز در این نشست ضمن معرفی ظرفیت‌ها، امکانات و وضعیت آموزشی دانشگاه شهید چمران، خواستار برقراری رابطه علمی و تبادلات میان دانشگاه‌های آستاراخان و شهید چمران اهواز شد.
وی آمادگی دانشگاه شهید چمران اهواز را برای راه‌اندازی کرسی زبان روسی در دانشکده ادبیات و علوم انسانی اعلام کرد و گفت: علاوه بر این، در بخش تجارت و صنایع چنانچه نیاز به ایجاد یک مرکز علمی داشته باشید آمادگی راه‌اندازی این مرکز و همکاری با هیأت‌ روسی در این خصوص را داریم.
دکتر مروتی در ادامه تبادل استاد و دانشجو را از دیگر موارد مورد درخواست و پیشنهادی خود به استاندار ایالت آستاراخان روسیه در راستای گسترش همکاری‌های علمی میان دانشگاه شهید چمران و دانشگاه‌های آستاراخان برشمرد و افزود: علاقه‌مندیم که اساتیدمان را برای فرصت مطالعاتی به روسیه اعزام کنیم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این راستا به همه اساتید پیشنهاد می‌دهد فرصت مطالعاتی خود را در روسیه سپری کنند و به این منظور مدت زمانی بیش از ۶ ماه در اختیار آنها قرار می‌دهد.
رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز ارتباط خوب میان صنعت و دانشگاه در خوزستان را یادآور شد و گفت: آمادگی داریم به تجار و بازرگانان ایرانی که می‌خواهند به روسیه سفر کنند با کمک استانداری آستاراخان در دوره‌های کوتاه مدت، زبان روسی را آموزش دهیم.
در ادامه این نشست، استاندار آستاراخان روسیه با تشکر و قدردانی از دانشگاه شهید چمران و برگزاری این نشست مشترک، توسعه همکاری‌های علمی میان دانشگاه‌‌های خوزستان و آستاراخان را خواستار شد.
ژیکلین الکساندرالکساندرویچ اظهار داشت: لازمه بسط روابط تجاری و همکاری میان دو کشور، ایجاد رابطه و تعامل میان دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی آن دو کشور است.
وی با تاکید بر لزوم آشنایی فرهنگی و زبان دو کشور، خاطرنشان کرد: از اراده و حسن نظر دانشگاه شهید چمران در برگزاری کرسی زبان روسی در دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز حمایت می‌کنیم.
استاندار آستاراخان روسیه گفت: برای کاهش هزینه‌ها لازم است بخش تجارت با علم ارتباط نزدیک و تنگاتنگی داشته باشد تا با استفاده از فناوری‌های نوین و نوآوری علمی، ارتباطات تجاری و بازرگانی میان دو کشور به بهترین نحو انجام شود.
وی با بیان اینکه در استان آستاراخان روسیه دو دانشگاه وجود دارد، تصریح کرد: دانشگاه دولتی آستاراخان علاقه‌مند به برقراری رابطه علمی با دانشگاه شهید چمران است و مسئولان این دانشگاه در آینده سفری به خوزستان برای آشنایی با امکانات و ظرفیت‌های دانشگاه شهید چمران خواهند داشت.
ژیکلین الکساندرالکساندرویچ از رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه شهید چمران اهواز دعوت کرد در نمایشگاهی که در سپتامبر ۲۰۱۲ با محوریت عرضه محصولات استان خوزستان در آستاراخان برگزار می‌شود حضور بیابند.
وی تصریح کرد: این سفر می‌تواند زمینه‌ای برای آغاز همکاری‌ها باشد و در چارچوب این همکاری‌ها می‌توانیم علاقه‌مندان به یادگیری زبان روسی را پذیرش کنیم و آموزش دهیم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها