Skip to content

همکاریهای پژوهشی بین المللی: گسترش روابط و همکاریهای علمی و فناوری ایران و روسیه

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم در دیدار با رئیس دانشگاه تجارت و اقتصاد مسکو با تشریح دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری، خواهان گسترش روابط و همکاریهای علمی و فناوری میان ایران و روسیه شد.
دکتر محمد مهدی نژاد نوری با پروفسور سرگئی بابورین رئیس دانشگاه تجارت و اقتصاد مسکو در محل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دیدار و گفتگو کرد.
دکتر مهدی نژاد با تشریح دستاوردهای ایران در حوزه علم و فناوری افزود: برگزاری دوره های مشترک دکتری، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در حوزه پارکهای علوم و فناوری  و شرکتهای دانش بنیان می تواند  زمینه های مناسبی برای افزایش تعاملات علمی میان دو کشور ایران و روسیه باشد.
در ادامه این دیدار پروفسور سرگئی بابورین – رئیس دانشگاه تجارت و اقتصاد مسکو که از علاقمندان جمهوری اسلامی ایران بوده و حتی پایان نامه دکتری وی درخصوص اندیشه های امام راحل است، به معرفی دانشگاه متبوع خود پرداخت و خواستار توسعه تعاملات علمی و فناوری فی مابین شد.

در این دیدار دکتر بوندارنکو – رئیس دانشکده زبانهای شرقی دانشگاه مسکو، دکتر صادقی رئیس دانشگاه علوم اقتصادی، دکتر زین الدین رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دکتر کسایی رئیس مرکز مطالعات آسیای میانه و قفقاز وزارت امورخارجه، قادری فر مشاور معاون پژوهشی و فناوری و جمعی از کارشناسان علم و فناوری ایران و روسیه نیز حضور داشتند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها