Skip to content

همکاریهای پژوهشی: موافقتنامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد با لبنان امضا شد.

موافقتنامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد با دانشگاه لبنان به امضای رؤسای دو دانشگاه در بیروت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر علیرضا عاشوری رئیس دانشگاه فردوسی مشهد که در رأس هیئتی از مسئولان دانشگاهی به لبنان سفر کرده است از دانشگاه دولتی لبنان دیدار و با “زهیر”، رئیس این دانشگاه، دیدار و گفتگو کرد.

دکتر عاشوری در این دیدار ضمن قدردانی از دعوت زهیر شکر، روابط دانشگاهی و فرهنگی را پایدارترین روابط بین کشورها خواند و افزود: دانشگاه فردوسی مشهد آمادگی گسترش روابط علمی و آکادمیک بین دو دانشگاه را دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ ‌هزار دانشجو در مقاطع مختلف لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری مشغول به تحصیلند و با توجه به سطح علمی و گستردگی رشته‌های آن، در ردیف دهم دانشگاه‌های ایران قرار دارد.

وی گفت: این دانشگاه با دارا بودن ۱۳ دانشکده و سه پژوهشکده و ۱۰ قطب علمی و بیش از ۷۰۰ استاد در رشته‌های مختلف به‌عنوان دانشگاه‌ مادر در منطقه شرق کشور است و بر دانشگاه‌های این منطقه نظارت علمی دارد.

در ادامه زهیر شکر رئیس دانشگاه لبنان نیز با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی ایران و پیشرفت‌های مهم آکادمیک و علمی آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت گسترش روابط دانشگاهی با دانشگاه‌های ایرانی تأکید کرد.

وی اظهار داشت: سیاست اخیر مدیریت دانشگاه بر توجه ویژه به علوم پایه و تکنولوژی قرار دارد و در این زمینه با کشورهای مختلف همکاری علمی داریم و با توجه به پیشرفت‌های ایران در این زمینه از گسترش روابط آکادمیک بین دو دنشگاه در موضوع زبان و ادبیات فارسی و نیز علوم پایه و مهندسی استقبال می‌کنیم.

رئیس دانشگاه لبنان همچنین با اشاره به اینکه زبان فارسی به‌عنوان زبان اختیاری از دیر زمان مطرح بوده است، گفت: بر اساس توافق بعمل آمده و تصویب شورای دانشگاه از سال آینده رشته زبان و ادبیات فارسی در سطح لیسانس در این دانشگاه راه‌اندازی خواهد شد و بدیهی است که بدون کمک دانشگاه‌های ایران در این رشته موفق نخواهیم بود.

در این دیدار رئیس‌زاده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها