Skip to content

پارکهای علم و فناوری: رونمایی از ۵ محصول جدید در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

پنج محصول جدید محققان ایرانی در حوزه های فناوری اطلاعات و علوم پزشکی با حضور رییس مرکز همکاری های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد.

پژوهشگران شرکت نوتکفار از شرکت های وابسته به پارک علم و فناوری دانشگاه تهران موفق به تولید پماد موضعی بیزالن و شربت کالیک شدند که این دو محصول دارویی امروز دوشنبه رونمایی شد.

پماد گیاهی ۳۰ گرمی بیزالن از مواد موثره ریزوم گیاه زنجبیل ساخته شده که از دیرباز مصرف دارویی داشته و در طب مدرن گیاهی نیز جهت درمان مورد استفاده قرار می گیرد.

این پماد ضددرد و التهاب مفاصل و عضلات است که در درمان انواع درد و التهابات مفاصل و عضلات شامل دردهای روماتیسمی، آرتروز، دیسک کمر و گردن و کوفتگی های پس از فعالیت زیاد بکار برده می شود.

شربت کالیک نیز از مواد موثره ریشه گیاهی شیرین بیان، آویشن باغی و آنیسون به عنوان عطر و طعم دهنده طبیعی و همچنین از عسل به عنوان یک شیرین کننده طبیعی استفاده شده است.

این داروی گیاهی در درمان گلودرد لارنژیت، برونشیت، تب، آنفولانزا، سرفه و رفع علایم سرماخوردگی کاربرد دارد.

در این مراسم یک محصول جدید با عنوان «دستینه» تولید شرکت پندارکوشک ایمن پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز رونمایی شد.

دستینه نام ابزاری میان افزاری است که برای تجهیز سامانه ها به خدمات زیرساخت کلید عمومی ازجمله تعامل با گواهینامه الکترونیکی، امضای دیجیتال، رمزنگاری، احراز اصالت و مانند آن بکار گرفته می شود.

دستینه می تواند بدون تنظیمات خاص برای هر توکن، با انواع توکن ها و کارت های هوشمند در رایانه کاربر ارتباط برقرار کرده و عملیات مختلف رمزنگاری را انجام دهد و همچنین می تواند از انواع دیگر ذخیره ساز کلید مانند توکن های نرم افزاری پشتیبانی کند.

کارت هوشمند بیومتریک نیز چهارمین محصولی بود که امروز به عنوان یکی از تولیدات شرکت رایابین رونمایی شد. در این کارت هوشمند سه داده بیومتریکی عنبیه، اثر انگشت و چهره جهت تشخیص هویت دقیق و سریع به صورت کاملاً بومی پیاده سازی شده است.

این کارت ها علاوه بر فضای نگهداری حافظه، دارای یک پردازشگر داخلی بوده که می تواند فرمان هایی را در داخل کارت اجرا کند.

در این سیستم ها دیگر لازم نیست که بانک اطلاعاتی در دسترس تجهیزات شناسایی هویت قرار بگیرد بلکه اطلاعات فردی و داده های بیومتریک هر نفر از روی کارت هوشمند وی خوانده شده و همانجا با اطلاعات کسی که کارت را در دست دارد مقایسه می شود.

باتوجه به این خصوصیت علاوه بر تایید هویت کامل فرد دارنده، کارت مفقودی توسط هیچ فرد دیگری غیر از صاحب اصلی کارت قابل استفاده نیست.

از این محصول می توان در مواردی همچون کنترل تردد در فرودگاه ها و مرزها، پاسپورت بیومتریک، کارت ملی هوشمند، گواهینامه رانندگی، دفترچه خدمات درمانی الکترونیکی، کارت شناسایی اتباع بیگانه، سیستم های رای گیری خودکار، سیستم های کنترل تردد خاص و کارت های شناسایی امنیتی برای ارگان های بزرگ استفاده کرد.

نسخه موبایلی موتور جستجوی خبر نیز به عنوان پنجمین محصول جدید شرکت های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مراسم امروز رونمایی شد.

این محصول به همت متخصصان شرکت راهکار سرزمین هوشمند تولید شده است که جستجوی به لحظه در اخبار کشور را برای کاربران امکان پذیر می سازد.

رصد اخبار به صورت لحظه به لحظه و زنده، نمایش اخبار تصویری بر اساس دسته بندی، مشاهده اخباری که دیگر کاربران در همان لحظه می خوانند، پربیننده ترین ها، مشاهده موضوعی اخبار منتشر شده و همچنین رصد قیمت ارز و طلا ازجمله قابلیت های این محصول جدید است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها