Skip to content

پارک های علم و فناوری: دو پارک علم و فناوری در شرق و غرب استان تهران تاسیس می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس دو پارک علم و فناوری در دو منطقه شرق و غرب استان تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

دکتر حمید میرزاده در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری دانشگاه آزاداسلامی گفت: همکاری برای جذب نخبگان، تاسیس پارک های علم و فناوری و توسعه فناوری های پزشکی از جمله مواردیست که تفاهمنامه های همکاری پیرامون آن با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شده است.

وی افزود: در جلسه ای که امروز با دکتر «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رییس جمهوری داشتیم، زمینه های ایجاد دو پارک علم و فناوری مختص دانشگاه آزاد در دو منطقه شرق و غرب تهران با همکاری معاونت علمی و فناوری را بررسی کردیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دو پارک با همکاری معاونت های پژوهشی، عمرانی و دو واحد پردیس و غرب در آینده نزدیک به مرحله اجرایی خواهد رسید، اظهار داشت: تاسیس این پارک ها گام بزرگ و موثری در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی دانش محور است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد ظرف چهار سال آینده بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و فناوری ایجاد کند، بگونه ای که در هر یک از مراکز جامع، یک مرکز رشد وجود داشته باشد.

** افزایش مراکز رشد دانشگاه آزاد به ۱۵۰ مرکز در چهار سال آینده

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه در بهمن سال گذشته تفاهمنامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور استفاده از ظرفیت ها و توانمندی ها و تشریک مساعی منعقد شد تا به اهدافی در زمینه ایجاد پردیس نوآوری و فناوری دانشگاه برسیم.

وی ادامه داد: ایجاد فن بازار دانشگاه و تامین نیازهای فناور، همکاری و تجاری سازی نتایج تحقیقاتی و استفاده از ظرفیت طرفین از جمله مفاد این تفاهمنامه بود و انتظار ما این است که با بازدید امروز، هرچه سریع تر زمینه عملیاتی شدن این تفاهمنامه فراهم شود.

ربیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه مخاطبان ما و جمعیت دانشجویی کشور به طور عام و دانشگاه آزاد به طور خاص کاهش یافته است، گفت: درعین حال که رقبای ما نیز زیاد شده است، باید راهکار جدیدی در حوزه تاثیر نوآورانه پیدا کنیم که یکی از آنها شرکت در اقتصاد مقاومتی است که زیر بنای آن دانش محوری است.

دکتر میرزاده به همکاری دولت تدبیر و امید با دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این همکاری فرصتی طلایی به دانشگاه آزاد داد تا در اراضی واحدهای تجمیع شده امکان ایجاد پارک فراهم شود.

وی با بیان اینکه از آغاز تاسیس دانشگاه آزاد مجموعه رشته محل ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی و دکتری حدود سه هزارو ۱۲۰ رشته محل بود، گفت: با هماهنگی وزارت علوم، پس از تجمیع یکهزار و ۵۵۳ رشته محل برای توسعه مقاطع دکتری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه نخستین محور همکاری دانشگاه آزاد با دولت تدبیر و امید را در طرح تجمیع دیدیم گفت: دانشگاه آزاد در حوزه تهران نیز باید پارک فناوری یکی در منطقه شرق و دیگری در منطقه غرب(گرمدره) داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: دانشگاه آزاد در استان تهران دارای بیش از ۳۰۰ هزار دانشجو است که یک پنجم دانشجویان دانشگاه در ۳۲ واحد بزرگ و جامع آن مشغول به تحصیل اند و راه اندازی دو مجموعه پارک علمی در این دو منطقه از ضروریات است و یکی از جاهاییکه فضای مناسب برای پارک فناوری و سرویس دهی مطلوب در آن می تواند فراهم شود، زمین وسیعی است که ما در گرمدره داریم.

وی تاکید کرد: نگاه ما باید نگاه ملی باشد و امیدواریم پس از اجرای طرح تجمیع مجموعه بزرگی از مراکز رشد در واحدهای جامع ایجاد کنیم، بطوریکه برای هر واحد جامع و بزرگ دانشگاه یک مرکز رشد مستقل داشته باشیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد حدود ۳۰ مرکز رشد پراکنده در سراسر کشور دارد، تصریح کرد: امیدواریم تعداد این مراکز در یک برنامه چهار ساله به ۱۵۰ مرکز افزایش یابد.

** واگذاری عاملیت صندوق نوآوری به دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استعداد خوبی در دانشگاه آزاد اسلامی است که نیازمند حمایت هایی برای تجاری سازی است، گفت: از اینکه عاملیت صندوق نوآوری به دانشگاه آزاد واگذار شد، بسیار خرسندیم.

وی خواستار همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با پارک فناوری پردیس شد و در این خصوص راهکار هایی ارائه کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها