Skip to content

پارک های علم و فناوری: فعالیت سه هزار شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری

مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از فعالیت سه هزار شرکت دانش بنیان در پارک های علم و فناوری خبر داد و گفت: برای دیگر شرکت های دانش بنیان نیز فرایند ارزیابی شروع شده است.

دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی افزود:شرکت های دانش بنیان می توانند از تسهیلات و معافیت هایی که برای پارک های علم و فناوری در نظر گرفته شده استفاده کنند.

وی برخی از این معافیت ها را همانند معافیت های مناطق آزاد دانست و تصریح کرد:شرکت هایی که در پارک های علم و فناوری مستقر هستند، بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۹ قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و از تسهیلات و معافیت مالیاتی موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب ۱۳۷۲ و اصلاحیه های بعدی آن با رعایت سایر مقررات آیین نامه اجرایی ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه برخوردار هستند.

مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این که ارزیابی شرکت های خارج از پارک ها ی علم و فناوری هم شروع شده است،گفت:ارزیابی حدود ۲۰۰ شرکت دانش بنیان دیگر مستقر در خارج از پارک های علم و فناوری به پایان رسیده و وارد مراحل حمایتی شده اند.

دکتر صاحبکار خراسانی با اشاره به شروع به کار پارک های علم و فناوری از ۱۰ سال پیش،گفت:سابقه برخی از شرکت های دانش بنیان از ابتدای شکل گیری پارک های علم و فناوری است که این شرکت ها نیز روز به روز در حال ارتقا، توسعه و افزایش هستند.

مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در سال جاری به طور جدی اجرای قانون شرکت های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده ایم ادامه داد: باید کمک کنیم تا مواردی که در قانون آمده است را عملیاتی کنیم.

دکتر صاحبکار افزود:برخی موارد در قانون آمده است، ولی برای فعال سازی آن نیاز به تهیه دستور العمل های تفضیلی تر و دقیق تر است.

وی با بیان این که هر قانونی نیاز به اصلاح و روزآمد سازی دارد گفت:قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، قانون خوبی است که باید تمام تلاش خودمان در چند سال آینده معطوف بر روی اجرایی شدن آن بصورت کامل بشود.

مدیر شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد که چنانچه بتوانیم تا چند سال آینده تمام ابعاد این قانون را به خوبی اجرا کنیم، گام بزرگی جهت حمایت از شرکت های دانش بنیان برداشته می شود.

دکتر صاحبکار در پایان گفت: تمام تلاش ما این است که این شرکت ها از نظر کمی و کیفی گسترش پیدا کرده و بتوانند در حوزه علم و فناوری و نیز در حوزه های اقتصادی کار های بزرگی انجام دهند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها