Skip to content

پژوهانه: پژوهانه ۵۰ میلیون ریالی وزارت دفاع به دانشجویان

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم اعلام کرد: هر دانشجویی که پروژه‌های سفارشی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را اخذ کند ۵۰ میلیون ریال پژوهانه از سوی وزارت دفاع را از آن خود می‌کند.

دکتر محمد مهدی‌نژاد نوری در گفتگو با خبرگزاری مهر در این باره گفت: با توجه به پژوهانه‌ای که از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با هماهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز اعلام کرده است به دانشجویانی که پروژه‌های سفارشی وزارت دفاع یا موضوعات مدنظر این وزارتخانه را اخذ کنند پژوهانه اعطا می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم درباره میزان پژوهانه‌ای که وزارت دفاع به دانشجویان واجد شرایط اعطا می‌کند گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز به همان میزانی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک می‌کند، به پروژه‌ها کمک خواهد کرد.

دکتر مهدی‌نژاد نوری در پاسخ به اینکه چه تعداد اولویت پژوهشی یا پروژه سفارشی از سوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای واگذاری به دانشجویان معرفی شده است به مهر گفت: اولویت‌های پژوهشی وزارت دفاع متنوع است. وزارت دفاع در رشته‌های مختلف و حتی در حوزه علوم انسانی نیز اولویت‌هایی دارد.

وی درباره مبلغ ریالی پژوهانه اعطایی از سوی وزارت دفاع به دانشجویان واجد شرایط نیز گفت: میزان پژوهانه‌ای که از طرف معاونت علمی و فناوری تعیین شده تاکنون پنج میلیون تومان به ازای یک دانشجو بوده است. وزارت دفاع نیز به همین میزان پژوهانه اعطا می‌کند.

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنین وزارت دفاع برای اجرای پروژه نیز همکاری می‌کند و به عنوان نمونه مواد اولیه، اطلاعات علمی یا آزمایشگاه در اختیار مجریان پروژه قرار می‌دهد.

دکتر مهدی‌نژاد نوری در پاسخ به اینکه آیا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اولین وزارتخانه‌ای است که پژوهانه به دانشجویان اعطا می‌کند به مهر گفت: “وزارت دفاع اولین وزارتخانه است که به این شکل پژوهانه اعطا می‌کند. البته در گذشته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت نیز در قالب طرحهایشان به عنوان حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد یا دکتری مبالغی را پرداخت می‌کردند.”

وی افزود: “البته وزارت صنایع نیز گفته پژوهانه می‌دهم اما اینکه عملا داده باشد یا در حال دادن باشد را خبر نداریم.  قانونشان برقرار است اما اینکه عملا داده باشند یا خیر را اطلاعی نداریم.”

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها