Skip to content

پژوهشهای دانشجویی: باشگاه پژوهشگران دانشجو افتتاح شد

باشگاه پژوهشگران دانشجو با هدف شناسایی، سازماندهی و حمایت از دانشجویان پژوهشگر توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گشایش یافت.
حجت الاسلام حبیب محمد نژاد معاون پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و رئیس باشگاه پژوهشگران دانشجو در مراسم افتتاحیه این باشگاه گفت : ضرورت تاسیس چنین مجموعه ای پس از مراجعات مکرر پژوهشگران احساس شد تا بتوان ظرفیتها را شناسایی و برای پژوهشها اطلاع رسانی کرد. چنین مجموعه ای این ویژگی را می طلبد که حتی اگر توانایی رفع مطالعات پژوهشگران توسط آن وجود ندارد با اکرام با آنها برخورد شود.
وی با اشاره به مجموعه های متعدد علاقمند به خدمات رسانی به پژوهشگران و دانشجویان افزود : بیش از ۳۰ مجموعه وجود دارد که توانایی ارائه خدمات را دارند اما احساس شد که بانک اطلاعات کامل و متمرکز در زمینه اطلاع رسانی وجود ندارد تا بتواند مجموعه پژوهشگران دانشجو را در سراسر کشور پوشش دهد و تمامی مجموعه های خدمات رسان از آن استفاده کنند.
حجت الاسلام حبیب محمد نژاد اضافه کرد: عده ای از امکانات و مجموعه های متعدد مطلع اند و از ظرفیت ها بهره می برند ولی عده ای مطلع نیستند و توانایی استفاده از آنها را ندارند. بنابراین نوعی تفاوت در بهره گیری از امکانات ایجاد می شود که امیدواریم باشگاه پژوهشگران دانشجو در این زمینه نیز بتوانند خدمات مفیدی ارائه کند.
رئیس باشگاه پژوهشگران دانشجو با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش تولید علم خصوصا در زمینه علوم انسانی خاطرنشان کرد: علیرغم وجود خلاء در فضاهای علوم انسانی و حجم گسترده تحقیقات در این زمینه فعالیت مفیدی در زمینه علوم انسانی صورت نگرفته است و وجود بانک اطلاعاتی از دانشجویان پژوهشگر در این حوزه می تواند خلاءها را تا حد ممکن برطرف کرد.
وی هدایت پژوهشها در زمینه های مختلف را یکی دیگر از اهداف این باشگاه عنوان و تاکید کرد: حتی اگر این باشگاه نتواند حمایتهای مادی مطلوب را در این زمینه از پژوهشگران به عمل آورد، می تواند مهمترین حمایت معنوی را برای آنها فراهم سازد و با ارائه راهکارها در زمینه هدایت پژوهشگران در زمینه مسایلی که برای نظام ضروری است و با برقراری تعامل و همکاری با مجموعه های ذیربط مانند یک بنگاه با واسطه گری میان پژوهشگران و مجموعه های اجرایی نقش کلیدی در موفقیت آنها ایفا کند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها