Skip to content

پژوهشهای دانشجویی: تدوین دستورالعمل اعطای امتیاز پژوهشی به دانشجویان علوم پزشکی

مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت از تدوین دستورالعمل امتیاز دهی به فعالیت پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی و قرار گرفتن آنها در شمول استفاده از آیین نامه تسهیلات استعداد درخشان خبر داد.

دکتر محمدحسن قوسیان در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: این دستورالعمل پس از مطرح شدن در آخرین کنگره تحقیقات دانشجویی و موافقت وزیر بهداشت وقت با این موضوع تهیه و اکنون به دانشگاههای علوم پزشکی ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: از این پس دانشجویانی که فعالیت پژوهشی دارند بر اساس میزان فعالیت پژوهشی و امتیاز بندی که در این دستورالعمل عنوان شده است با کسب شاخص های مورد نظر می توانند مشمول استفاده از تسهیلات استعداد درخشان قرار گیرند.

دکتر قوسیان گفت: بنا بر این دستورالعمل دانشجویان دوره کارشناسی باید ۵۵ امتیاز، دانشجویان دوره دکتری حرفه ای ۹۵ امتیاز و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی باید ۱۱۵ امتیاز کسب کنند تا در زمره دانشجویان استعداد درخشان قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ یک باید ۱۰۰ درصد، دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ دو باید ۹۰ درصد و دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی تیپ سه باید ۸۰ درصد امتیازات لازم را برای قرارگرفتن در شمول این آیین نامه کسب کنند.

مدیر دفتر هماهنگی تحقیقات دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به شاخصهای امتیازدهی به مهر گفت: انتشار مقاله، پایان نامه، شرکت در کنگره های علمی، انتشار کتاب، مجری یا همکار طرح تحقیقاتی، فعالیت در کمیته تحقیقات دانشجویی، نوآوری و یا اختراع از جمله این شاخصها هستند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها