Skip to content

پژوهشهای ملی: قرارداد ۴ طرح در حوزه های پزشکی، حمل و نقل فضایی، خودروسازی و پرتودهی

قرارداد ۴ طرح فناوری کلان ملی در حوزه های پزشکی، حمل و نقل فضایی، خودروسازی و پرتودهی با حضور رئیس‌جمهور به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، در همایش از علم تا عمل که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد، قرارداد ساخت و تولید تجهیزات پزشکی در کشور مطابق با معیارهای جهانی به امضا دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت آموزش پزشکی رسید.

قرارداد راه‌اندازی نظام حمل و نقل عمومی و طراحی و ساخت هواگردها به امضای دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و سردار وحیدی وزیر دفاع رسید که براساس این قرارداد که به مدت دو سال است باید هواپیماهای ۴ تا ۱۹ نفره و بالگردهای ۲ تا ۸ نفره در کشور طراحی شود. .

قرارداد طراحی و ساخت و راه‌اندازی پرتودهی چند منظوره گاما به امضای دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و دکتر احمدیان قائم مقام سازمان انرژی اتمی رسید که این طرح به منظور پرتودهی به مواد غذایی برای افزایش ماندگاری و کیفیت آنها و همچنین ضد عفونی کردن وسایل پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین در زمینه کشاورزی نیز کاربرد خواهد داشت.

قرارداد طراحی و ساخت سه نمونه خودرو دو نیرو (هیبریدی) به امضای دکتر نسرین سلطانخواه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مهندس محرابیان وزیر صنایع و معادن رسید.

در این مراسم دکتر محمود احمدی‌نژاد لوح تقدیری به همسر شهید شهریاری دانشمند ایرانی اهدا کرد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها