Skip to content

پژوهشگران برتر: درجه استاد ممتازی برای چهار استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارتقای ۴ عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به درجه استاد ممتازی خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه، اساتیدی که در شاگردپروری یا اقدام ویژه بین المللی موثرند به درجه ممتازی می رسند.

دکتر حسین کشاورز افزود: در آیین نامه مربوط به انتخاب استاد ممتاز، موضوع کسب ۳۰۰ امتیاز ارتقای اعضای هیئت علمی به عنوان یکی از شروط ارتقا ذکر شده است اما در هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران اساتیدی که فعالیت ویژه داشته باشند بدون این شرط نیز انتخاب خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه هیئت امنای دانشگاه اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیش از ۱۰ سال سابقه استاد تمامی در صورتی که در شاگردپروری نقش ویژه ای داشته باشند و اقدام مهمی در سطح منطقه و بین المللی انجام داده باشند به عنوان استاد ممتاز انتخاب می شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: پیش از این ۲ استاد دانشگاه عنوان استاد ممتازی را داشتند و با تصویب شورای دانشگاه علوم پزشکی ۴ استاد دیگر نیز به این درجه ارتقا یافتند.

دکتر کشاورز گفت: دکتر فریدون دواچی، دکتر بهادر اعلمی هرندی، دکتر اردشیر قوام زاده و دکتر کاظم محمد از استادانی هستند که در آخرین جلسه شورای دانشگاه به درجه استاد ممتازی رسیدند.

دکتر فریدون دواچی، فوق تخصص روماتولوژی و استاد گروه آموزشی داخلی بیمارستان دکتر شریعتی است. وی متولد ۱۳۱۸ در تهران است و فعالیت آموزشی خود را از سال ۱۳۴۸ در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرد. دکتر دواچی در خصوص بیماری بهجت، بیماری روماتوئید، استئوپوروز و اپیدمیولوژی روماتولوژی کارهای تحقیقاتی بسیاری به انجام رسانده و مرکز تحقیقات روماتولوژی را راه اندازی کرده است. وی عضو هیئت موسس و رئیس انجمن روماتولوژی ایران و عضو هیئت مدیره جامعه روماتولوژی قاره آسیا و اوقیانوسیه (APLAR) است. وی همچنین رئیس کمیته تحقیقاتی بیماری بهجت جامعه روماتولوژی قاره آسیا و اقیانوسیه، عضو گروه بین المللی تحقیقاتی بیماری بهجت و عضو هیئت موسس جامعه جهانی بیماری بهجت است.

دکتر بهادر اعلمی هرندی استاد گروه ارتوپدی متولد سال ۱۳۱۸ در هرند است وی از ابتدای تاسیس گروه ارتوپدی در سال ۱۳۶۷ تاکنون ریاست این گروه را بر عهده داشته است. وی عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی نیز است. کتاب تالیفی ایشان در زمینه اورتوپدی از شهرت زیادی برخوردار است و موفق به اخذ عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است.

دکتر اردشیر قوام زاده در سال ۱۳۱۹ در تهران متولد شده است و در سال ۱۳۵۰ از دانشکده پزشکی تهران فارغ‌التحصیل شد. وی تحصیلات فوق تخصصی خود را در رشته هماتولوژی و پیوند مغز و استخوان در دانشگاه سوئیس ادامه داد. وی عضو انجمن بین‌المللی پیوند مغز استخوان و عضو انجمن بین‌المللی پیوند خون و مغز استخوان اروپا بوده و تاکنون بیش از ۳ هزار عمل پیوند مغز و استخوان را در این مدت به انجام رسانده است.

دکتر کاظم محمد متولد ۱۳۱۷ در تهران است و در سال ۱۳۴۱ در رشته مهندسی شیمی و نفت با درجه فوق لیسانس فارغ التحصیل شد وی پس از آن بورسیه انستیتو پارازیتولوژی و مالاریولوژی را بدست آورد . این انستیتو بعدها به دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی تغییر نام یافت. دکتر محمد پس از فارغ التحصیلی در رشته آمار زیستی از دانشگاه کالیفرنیا به ایران بازگشت و گروه های مختلف آمار را در دانشگاههای مختلف از جمله دانشگاه تربیت مدرس تاسیس کرد. وی بیش از ۱۰۰ کارشناس ارشد آمار زیستی و ده‌ها دکترای این رشته را تربیت کرده است. وی عضو انجمن آمار آمریکا، رئیس مرکز ملی تحقیقات علوم پزشکی کشور در سالهای ۷۹ تا ۸۱ و مجری طرح ملی سلامت و بیماری در ایران بوده است.

خبرنامه فرزان ضمن تبریک به این  اساتید برجسته کشورمان برای آنان از پیشگاه ایزد منان توفیق روزافزون مسئلت دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها