Skip to content

پژوهشگر برتر: از ۵۰ سال تلاش علمی دکترعباس شفیعی تجلیل شد.

مراسم تجلیل از دکتر عباس شفیعی و گرامیداست ۵۰ سال تلاش خالصانه و ارزنده این استاد برجسته داروسازی کشور فردا چهارشنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عباس شفیعی استاد گروه شیمی دارویی دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران است و مراسم تجلیل از وی بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۸۹ در محل سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

دکتر عباس شفیعی متول سال ۱۳۱۶ در قم است و مدرک دکتری داروسازی خود را از دانشگاه تهران در سال ۱۳۴۱ اخذ کرده است. کارشناسی ارشد تخصصی شیمی دارویی و دکتری تخصصی در علوم دارویی از دانشگاه کلمبیا در آمریکا، فوق دکتری در شیمی از دانشگاه شیکاگو در آمریکا، بورسیه الکساندر فون هومبولت بخش شیمی دانشگاه هانور آلمان، پرفسور مدعو در مرکز تحقیقات فرانسه و پرفسور مدعو در دانشگاه کنستانس با همکاری پروفسور اشمیت بخشی از سوابق تحصیلی این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

دکتر شفیعی از سال ۶۵ تا ۸۸ ریاست دانشکده داروسازی را بر عهده داشت و همزمان با عضویت در شوراهای تحقیقاتی و آموزشی خدمات زیادی در این عرصه ارائه کرده است.

از دکتر عباس شفیعی بیش از ۲۷۵ مقاله به زبان انگلیسی و تعداد زیادی مقاله علمی فارسی در مجلات و کنگره های متعدد به چاپ رسیده است. ۱۱ کتاب ماحصل بخشی از نیم قرن تلاش علمی دکتر عباس شفیعی است و در این مسیر توانسته است جوایز و مدالهای متعددی را از دانشگاههای مختلف کسب کند.

وی در سال ۸۴ به عنوان چهره ماندگار عرصه داروسازی معرفی شد و در حال حاضر مشاور رئیس و عضو هیئت رئیسه دانشگاه و رئیس مرکز تحقیقات دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. وی در سالهای ۶۸ و ۷۲ نیز دو بار به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شده است و ۲۱ نشان و درجه علمی از مراکز مختلف علمی دنیا و کشور از دیگر دستاوردهای علمی این استاد دانشگاه است.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها