Skip to content

پژوهشگر برتر: برنده جایزه نوبل شیمی از ایران بازدید کرد

به دعوت بنیاد ملی نخبگان، پروفسور پیتر آگری برنده جایزه نوبل شیمی به همراه دکتر نورمن نوریتر از دانشمندان برجسته در زمینه کسب و کار بین المللی و دیپلماسی فناوری ضمن سفر به ایران، دیدارهایی با استادان و دانشجویان ایرانی در دانشگاه های مختلف کشور انجام دادند.

در میان این بازدیدها و جلسات می توان به برگزاری نشست در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما به ابتکار بنیاد ملی نخبگان، و نشستهایی در دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد. این نشستها با استقبال چشمگیری همراه بود. دکتر آگری و دکتر نوریتر در این نشستها بصورت جداگانه سخنرانی کردند.

دانشگاه صنعتی شریف

رئیس دانشگاه صنعتی شریف از همکاری پیتر آگری برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۰۳، در پایان نامه های دانشجویان دکترای شریف خبر داد.
رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: قرار شد دکتر پیتر آگری برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۰۳ از طریق اینترنت و وسایل ارتباطی در پایان نامه های دکترای دانشگاه شریف همکاری کند.
وی ادامه داد: ارزیابی پیتر آگری از دانشجویان دانشگاه شریف این بود که اعلام کردند ثروت شما تجهیزات و اعتبارات مالی نیست بلکه این دانشمندان جوان و علاقه مند که با دقت مسائل علمی را دنبال می کنند، ثروت شما هستند.
رئیس دانشگاه شریف درباره برنامه های این دانشگاه در ادامه دعوت از چهره های علمی بین المللی گفت: روابط بین الملل دانشگاه تا کنون در این زمینه فعال بوده و از کشورهای فرانسه، آمریکا، استرالیا، مالزی، نیوزیلند، مهمان هایی داشته ایم و این کار را ادامه خواهیم داد و برنامه ما تقویت روابط بین الملل دانشگاه برای ارتقاء علمی کشور است.

خبردیگر حاکی است:
پیتر آگری برنده جایزه نوبل شیمی عضو افتخاری دانشگاه صنعتی شریف شد.
پیتر آگری برنده جایزه نوبل شیمی در سال ۲۰۰۳ با حضور رئیس دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه در سالن جابر ابن حیان دانشگاه شریف سخنرانی کرد.
پس از سخنرانی وی عضو افتخاری دانشگاه شریف شد و دفتری در دانشگاه شریف به وی تعلق گرفت و همچنین نشان دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر روستاآزاد رئیس این دانشگاه به وی اهدا شد.

دانشگاه علوم پزشکی تهران
پروفسور پیتر آگری که همچنین در دانشگاه علوم پزشکی تهران سخنرانی کرد و مرتبه استادی افتخاری را از این دانشگاه دریافت نمود..

دانشگاه شهید بهشتی
دکتر نورمن نیورایتر از دانشمندان برجسته کسب و کار بین‌المللی و دیپلماسی علمی و فناوری در دانشگاه شهید بهشتی سخنرانی کرد. وی همچنین در پانلی به سوالات شرکت کنندگان در این همایش پاسخ داد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها