Skip to content

پژوهشگر برتر: پایان نامه دکترای یک ایرانی در میان برندگان ۲۰۱۲ جایزه انجمن علوم شناختی

پایان نامه دکترای نازبانو نوذری، پژوهشگر ایرانی، در میان ۵ برنده جایزه انجمن علوم شناختی ۲۰۱۲ قرار گرفت.

در میان پنج برنده جایزه های سال ۲۰۱۲ برترین پایان نامه های دکترای علوم شناختی، رساله دکتری نازبانو نوذری پژوهشگر ایرانی به عنوان پایان نامه برتر معرفی شد.
دکتر نوذری پایان نامه دکترای خود را در سال ۲۰۱۱ در دانشکده روان شناسی دانشگاه ایلینویز، با عنوان “آیا برای یافتن اشتباه به درک نیاز است؟ شرحی بر پایه ناسازگاری از پایش تولید گفتار” به پایان رساند.

دکتر نوذری، در سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۶) از دانشکده پزشکی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد. وی در سال ۲۰۰۶ برای ادامه تحصیل به دانشگاه ایلینویز رفت و در سال ۲۰۰۹ جایزه “اکادمی افیزیا” (Aphasia) را دریافت کرد. دکتر نوذری هم اکنون به عنوان پژوهشگر میهمان پسا دکتری در دانشکده روان شناسی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا در انجام پروژه های پژوهشی همکاری دارد.

انجمن علوم شناختی آمریکا با همکاری بنیاد رابرت جی. گلوشکو و پملا سامیولسن در سال ۲۰۱۰ جایزه سالیانه تازه ای را برای پایان نامه های درخشان در زمینه های علوم شناختی اعطا می کند.

برندگان امسال از دانشگاه های ام.آی.تی.، جانز هاپکینز، ایلینویز و  کالج لندن، در کنار دریافت تقدیرنامه هر کدام مبلغ ۱۰ هزار دلار دریافت می کنند. اعطای این جایزه ها همچنین در سی و چهارمین کنفرانس سالانه انجمن علوم شناختی که در اواخر تابستان امسال در ساپورو، ژاپن، برگزار می شود نیز اعلام خواهد شد.

هدف از اعطای این جایزه تشویق دانشجویان به تحقیقات میان رشته ای برای درک مغز و سیستم های هوشی عنوان شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها