Skip to content

پژوهشگر برگزدیده: یک ایرانی پژوهشگر برتر فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه شد

دکتر حسین رحامی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مدیر گروه ارشد عمران دانشگاه آزاد اسلامی اراک در نوزدهمین اجلاس عمومی فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه (TWAS) در شهر مکزیکوسیتی به عنوان یکی از ۲۵ محقق منتخب این فرهنگستان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با تصویب اجلاس عمومی (TWAS) هر ساله تعدادی از پژوهشگران و محققان جوان زیر ۴۰ سال از سراسر جهان از سوی دفتر منطقه‌ ای فرهنگستان برگزیده شده و به مدت پنج سال به عنوان عضو جوان وابسته این نهاد علمی بین‌المللی منصوب می شوند.

داشتن سوابق علمی پژوهشی و چاپ حداقل ۱۰ مقاله علمی تخصصی در مجلات ISI  یکی از شرایط لازم جهت برگزیده شدن در این نهاد است.

چاپ و پذیرش ۲۴ مقاله در مجلات معتبر بین المللی، چاپ ۱۹ مقاله در مجلات ISI و دو مقاله کنفرانس از جمله دلایل انتخاب حسین رحامی به عنوان یکی از ۲۵ پژوهشگر برتر این فرهنگستان عنوان شده است.

فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه به ابتکار استاد عبدالسلام فیزیکدان مشهور مسلمان و برنده جایزه نوبل با هدف گسترش علم و همکاری‌ های علمی در کشورهای جهان سوم پایه ‌گذاری شده است.

به گزارش مهر، دکتر حسین رحامی پژوهشگر برتر فرهنگستان علوم کشورهای در حال توسعه یکی از مهمترین دلایل خود را پروفسور علی کاوه استاد راهنمای خود معرفی کرده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها