Skip to content

پژوهشگر برگزیده: پژوهشگران برتر حوزه پزشکی و سلامت معرفی شدند.

پژوهشگران برتر سال ۱۳۹۱ در حوزه پزشکی و سلامت، در جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دبیر اجرایی این جشنواره در مراسم معرفی و اهدای جوایز برگزیدگان افزود: جایزه جشنواره علمی فرهنگستان علوم پزشکی ایران در دو بخش “مقاله، پژوهشگاه، پژوهشکده و یا مرکز تحقیقاتی برتر” و “دانشمنده برگزیده دهه اخیر علوم پزشکی” به برگزیدگان ارایه می شود.
“لادن ناز زاهدی” گفت: در این دوره از جشنواره جایزه مقاله برتر به برترین مقالات در حوزه های علوم بالینی غیرجراحی، علوم بالینی جراحی و علوم پایه پزشکی اهدا می شود.
وی اهداف برگزاری این جشنواره را تقویت روح پژوهش برای دستیابی به آخرین یافته ها و نوآوری ها در تمام عرصه های علوم سلامت با بهره گیری از فعالیت های جمعی و جذب حمایت و تشویق دانشمندان، پژوهشگران، نخبگان و صاحب نظران کشور عنوان شده است.
زاهدی افزود: همچنین بزرگداشت علم و عالم، ارج نهادن به تلاش دانشمندان و پژوهشگران ایرانی در حوزه های مختلف علوم پزشکی، تجلیل از موسسه ها و ایجاد بستر مناسب برای تشویق پژوهشگران و نخبگان جوان و مراکز پژوهشی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، در این جشنواره که با حضور جمعی از اساتید، روسا و معاونین پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی کشور، روسای مراکز تحقیقاتی کشور در زمینه پزشکی و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی ایران برگزار شد، رتبه اول علوم بالینی غیرجراحی به “علی اکبر لاریجانی” اعطا شد.
همچنین رتبه دوم این بخش را “اردشیر قوام زاده” به خود اختصاص داد.
رتبه سوم علوم بالینی نیز به “محمدرضا صداقت” و “علیرضا برادران رفیعی” اختصاص یافت.
همچنین رتبه اول علوم پایه پزشکی به “حسین نجم آبادی” و رتبه دوم علوم پایه پزشکی به “نورمحمد قیاسوند” تعلق گرفت.
جایزه بخش انتخاب پژوهشگر جوان نیز به “محمد مسعودی” و دکتر “هادی هراتی” رسید.
همچنین “مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی تهران” به عنوان برترین مرکز تحقیقاتی کشور در سال جاری معرفی شد.
بر اساس این گزارش،”باقر لاریجانی” به عنوان دانشمند برگزیده دهه اخیرعلوم پزشکی از سوی کمیته علمی جشنواره برگزیده و معرفی شد.
برگزیدگان جوایز و لوح تقدیر خود را از “سیدعلیرضا مرندی” رییس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، “فریدون عزیزی” معاون علمی فرهنگستان، “نورالدین هادوی” عضو و “محمدرضا کلانتر معتمدی” دبیر این فرهنگستان دریافت کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها