Skip to content

پژوهشگر برگزیده: پژوهشگر ایرانی موفق به کسب رتبه برتر جایزه علوم زیستی یونسکو شد.

دکتر حسین بهاروند برای نخستین باردرکشور توانست جایزه یونسکو درحوزه علوم زیستی را کسب کند.

امسال برای نخستین بارجایزه بین المللی یونسکو در حوزه علوم زیستی در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ به پژوهشگر ایرانی دکتر حسین بهاروند رییس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان تعلق یافت.

جایزه یونسکو درحوزه علوم زیستی هر سال از سوی یونسکو به بهترین محقق ، موسسات یا سازمان های مردم نهاد که پژوهش هایی در حوزه علوم زیستی انجام داده باشند واین پژوهش ها منجر به بهبود کیفیت زندگی انسان ها شود، اهدا می شود.

کمیسیون ملی یونسکو در ایران پس از اطلاع رسانی این جایزه در سال ۲۰۱۴ و دریافت درخواست های متقاضیان ، سه نفر واجد شرایط را به یونسکو معرفی کرد که از میان آن ها دکتر ˈ حسین بهاروند ˈ رییس پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان به همراه دونفر دیگر از کشورهای عضو یونسکو به طور مشترک برنده جایزه بین المللی یونسکو – گینه استوایی در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ شدند .

جایزه بین المللی یونسکو – گینه استوایی در حوزه علوم زیستی شامل مدال ، لوح تقدیر و مبلغ ۳۰۰ هزار دلار است که میان ۳ پژوهشگر نخبه از سراسر جهان اهدا می شود و برای نخستین بار حسین بهاروند این جایزه را از آن خود کرد که توانست ۱۰۰ هزار دلار را کسب کند.

دکتر حسین بهاروند دارای لیسانس در رشته بیولوژی از دانشگاه شیراز، فوق لیسانس بیولوژی از دانشگاه شهید بهشتی و دکتری بیولوژی از دانشگاه خوارزمی( تربیت معلم سابق) بوده که تاکنون مولف کتب بسیار زیادی در زمینه های علمی بوده است که توانسته برای نخستین بار جایزه یونسکو در حوزه علوم زیستی را کسب کند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها