Skip to content

پژوهش و برنامه: آخرین وضعیت نقشه جامع علمی کشور تشریح شد

دبیر شورای تخصصی نقشه جامع علمی کشور از آخرین وضعیت تدوین نقشه جامع علمی کشور خبر داد.

دکتر بابک نگاهداری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: پیش نویش نقشه جامع در حال حاضر به وسیله لایه اولیه طراحان نقشه شامل ۵۰ نفر از اعضای ستاد تدوین نقشه، شورای تخصصی، کمیسیون تلفیق و روسای کمیته های تخصصی در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: بازخوردهای اولیه درباره نقشه دریافت شده است، نظریات مختلف کارشناسان اعمال می شود و مجموع نقدهایی  که راجع به پیش نویس صورت گرفته بود، در اختیار این ۵۰ نفر قرار داده شده است.

دبیر شورای تخصصی نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه نقشه جامع علمی شامل ۳ پیش نویس است، گفت: پیش نویس اولیه طرح و چارچوب کلی از نقشه است و پیش نویس دوم مربوط به اسناد بخشی که شامل حوزه های علوم کاربردی، سلامت، علوم پایه، علوم انسانی، هنر، معارف و آموزش و پرورش می شود و به عنوان پیش نویس دوم نقشه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پیش نویس سوم نقشه نیز به نسخه اصلاح شده آن مربوط می شود که پیش بینی می شود تا انتهای بهار آماده شود و در اختیار ۵۰۰ نفر از صاحبنظران قرار گیرد.

دکتر نگاهداری خاطر نشان کرد: هزار نفر از نخبگان و اعضای هیئت علمی دانشگاهها در تدوین نقشه جامع علمی کشور فعالیت داشته اند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها