Skip to content

پژوهش و نیروی انسانی: تصویب دستورالعمل دوره پست دکتری علوم پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با تشریح آخرین مصوبات این شورا از تصویب دستورالعمل برگزاری دوره تکمیلی پژوهشی با عنوان پست دکتری و آئین نامه دکتری تخصصی همراه با پژوهش خبر داد.

دکتر سیدامیر محسن ضیایی در گفتگو با خبرنگاران مهر و ایسنا افزود: سی و هفتمین دوره شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت برگزار شد و در این جلسه دستورالعمل برگزاری دوره تکمیلی پژوهشی (پست دکتری) در علوم پزشکی به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: این دوره به منظور تقویت پایه های پژوهش در علوم پزشکی به تصویب رسیده است و دانشجویان می توانند از داخل و خارج از کشور در این دوره شرکت کنند. در واقع این دوره به منظور کمک به تأمین نیازهای پژوهشی در سطوح عالی کشور راه اندازی شده است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی همچنین از تصویب کلیات آئین نامه دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) خبر داد و گفت: محتوای این آئین نامه به شورای معین برای تصویب ارائه شده است.

وی با اشاره به راه اندازی برنامه های جدید آموزشی در مقطع دکتری تخصصی یادآور شد: برنامه آموزشی پروتئومیکس کاربردی به عنوان یکی از رشته های نوین برای توسعه کشور در حوزه های علم و فناوری، برنامه آموزشی رشته بیولوژی تولید مثل برای اولین بار در سطح کشور از جمله این برنامه ها در مقطع دکتری تخصصی هستند.

دکتر ضیایی خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی رشته های اپیدمیولوژی، اقتصاد سلامت، اخلاق پزشکی و کار درمانی همگی در مقطع دکتری تخصصی در شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی مورد تصویب قرار گرفت.

وی اضافه کرد: برنامه آموزشی بهداشت و ایمنی غذایی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و برنامه آموزشی بازنگری شده علوم و صنایع غذایی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی مورد تصویب قرار گرفت.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی اظهار داشت: در این جلسه شورای عالی آئین نامه شرایط و ضوابط شرکت در آزمون ویژه بهیاران برای ورود به دوره روزانه مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری نیز به تصویب رسید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها