Skip to content

طرحهای کلان ملی: ردیف بودجه مستقلی برای طرح های کلان فناوری اختصاص یافت.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از اختصاص ردیف بودجه مستقلی برای طرح های کلان فناوری در کشور خبر داد.
دکتر محمد مهدی مهدی نژاد نوری در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه تهران اظهار داشت : بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در چهار سال آینده ۲۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد می شود که دست کم اشتغال ۲۰۰ هزار نفر را در پی خواهد داشت .
وی با اشاره به ایجاد پژوهشگاه های دانشگاهی در کشور این پژوهشگاه ها هم اکنون در بسیاری از دانشگاه مادر ایجاد شده است که در آن ترکیبی از نیروی انسانی در سطوح مختلف به رفع نیازهای پژوهشی می پردازند.

**حمایت وزارت علوم از پروژه های تحقیقاتی بخش خصوصی

معاون پژوهشی وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری از حمایت های این وزارتخانه از تحقیقات بخش خصوصی خبر داد و گفت : این حمایت ها تا سقف ۵۰ درصد پروژه های تحقیقاتی بخش خصوصی تعریف شده است.
وی با تاکید بر حفظ مرجعیت علمی کشور گفت : در حال حاضر ۱۴۲ قطب علمی در کشور مشخص و تعیین شده است که نقص طلایه داران حرکت در مرزهای دانش را بر عهده دارند و هم زمان با اجرای طرح های کلان فناوری وظیفه توسعه و ترقی کشور را بر عهده دارند.
معاون پژوهشی وزارت علوم ، تحقیقات فناوری همچنین در باره ایجاد دوره دکترای پژوهش محور در کشور گفت : هم اکنون ۱۲۰۰ نفر در این دوره ها مشغول تحصیلند.
وی اضافه کرد : اساس کار این دوره حل یک مسئله از مشکلات پژوهشی بخش خصوصی و دولتی با پژوهشگران در بهترین دوره تحصیلات خود بتوانند گامی مفید در این راه بردارند.
دکتر مهدی نژادنوری همچین در باره انعقاد تفاهم نامه و قرار داد بین وزارت علوم و دیگر وزارتخانه ها گفت : هم اکنون وزارت علوم قرارداد های مختلفی در سطح بالا با وزارتخانه های نفت ، صنعت معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح و سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایجاد نظام پژوهش و فناوری و نو آوری در کشور گفت : این نظام از دانشگاهها شروع شده است.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها