Skip to content

کارآفرینی: توجه به فناوری و کارآفرینی از سیاستهای شاخص دولت و وزارت علوم است.

وزیر علوم در پیامی به ششمین جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی عنوان کرد: توجه به مقوله فناوری و کارآفرینی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و برنامه های کلان دولت دهم بوده در سیاستگذاریهای اجرایی به خصوص در اصول محوری وزارت علوم جایگاه ویژه و ممتازی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ‌‌دکتر کامران دانشجو در پیام خود خطاب به شرکت کنندگان در جشنواره شیخ بهایی گفت: انتخاب نام بلند شیخ بهایی که مظهر تلفیق علم و دین و نوآوری و دین باوری است و نیز عناوین موضوعات مطروحه در جشنواره حاکی از جهت گیری درست نشست علمی شما و نشان دهنده توان کشور در بهره برداری از سرمایه ها و ظرفیت های فنی و پژوهشی و مالاً و رشد و توسعه نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

در پیام وزیر علوم با اشاره به اینکه توجه به فناوری و کارآفرینی از مقدمات لازم برای عملیاتی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی است  آمده است: اجرای اصولی این سیاستها منوط به مشارکت بخش خصوصی کشور با ویژگی های خاص آن است و تدوین لایحه شرکتهای دانش بنیان و توجه به پارکها و مراکز رشد و فناوری و نیز توسعه شاخص های کمی و کیفی در این رابطه از برنامه های اصلی معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم در سال جاری است.

دکتر دانشجو با  تاکید بر شعار ما می توانیم و اشاره به کسب جایزه سال ۲۰۱۰ بانک توسعه اسلامی توسط شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان که نمونه ای از توانایی و دانش پژوهشگران ایرانی است از همه طراحان کسب و کار و فن آفرینان و دبیرخانه جشنواره کار آفرینی شیخ بهایی قدردانی کرده است.

وزیر علوم همچنین ضمن قدردانی از تلاشهای سازمان ملی یونسکو به خاطر حمایت از جشنواره فن آفرینی شیخ بهایی و تاسیس مرکز منطقه ای یونسکو در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفته است: ایران برای همکاری علمی با همسایگان بخصوص کشورهای عضو اکو عزم جدی دارد.

وی در پایان این پیام ابراز امیدواری کرده است شاهد پیشبرد برنامه های علمی در حوزه فن آفرینی و کارآفرینی در اقصی نقاط کشور به لطف الهی و “همت مضاعف و کار مضاعف” تلاشگران عرصه دانش و پژوهش و همکاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشیم.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها