Skip to content

تولید علم: رشد تولید علم ایران ۱۱ برابر متوسط دنیا است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: رشد متوسط تولید علم طی سال های اخیر در ایران ۱۱ برابر متوسط تولید علم در دنیا است.

دکتر فرهاد رهبر در مراسم دانش آموختگی دانشگاه تهران گفت: همه شما به نقش دانشگاه و دانشگاهیان آگاهی کافی دارید. دانشگاه در هر جامعه و دانش آموختگان آن آینده سازان آن جامعه هستند. اگر به فرمایش مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) توجه کنیم که می گویند دانشگاه مبدا همه تحولات است دانشگاه ضربان سنج حیات ملی یک جامعه است.
وی ادامه داد: اگر می خواهید آینده جامعه ای را پیش بینی کنید باید دانشگاه را مورد مطالعه قرار دهید؛ اگر دانشگاه موفق بود آینده آن جامعه هم توام با موفقیت خواهد بود.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اقتدار ملی هر جامعه از اقتدار علمی آن جامعه نشأت می‌گیرد، گفت: افتخار دارم که بگویم جامعه ایرانی به دانشگاه خود می بالد اقتداری که اکنون در عرصه بین الملل نصیب ایران شده است، مرهون افتخارات شما در دانشگاه است.
وی ادامه داد: رشد متوسط تولید علم طی سال های اخیر در ایران ۱۱ برابر متوسط تولید علم در دنیا است. شما دانش آموختگان دانشگاه تهران مدیریت آینده نظام را در دست دارید و من یقین دارم چرخ های آینده این کشور و نظام با درایت و علم شما رو به توسعه و پیشرفت خواهد داشت و آینده روشنی پیش روی ما قرار خواهد داد.
دکتر رهبر با بیان اینکه دانشگاه از جنبه های تولید علم، آموزش و پژوهش مورد توجه است، تصریح کرد: دانشگاه تهران نه تنها دانشگاه رتبه اول ایران بلکه رتبه اول منطقه است و امیدواریم با کمک شما رتبه اول در جهان در عرصه آموزش و پژوهش را کسب کنیم.
وی ادامه داد: دانشگاه در هر جامعه نقش مبلغ را دارد و جهت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی هر جامعه را رقم می زند. دانشگاه تولیدکننده است و سایر دستگاه‌ها مصرف‌کننده و این افتخاری برای دانشگاه است که با پیشروی پرچم‌دار توسعه و پیشرفت کشور باشد.
رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: دانشگاه کانون پیشروی جامعه است دانشگاه بر هم‌ زننده ایستایی، رکود و رخوت از جامعه است. ایده‌ها، نوآوری‌ها و ابتکارات را دانشگاه در برابر چشم مردم قرار می دهد.
وی با بیان اینکه در هر کجایی اگر دانشگاه اصلاح شود، جامعه هم اصلاح می شود، تصریح کرد: اصلاح جامعه با توجه به معنویات، تربیت، اخلاق و ادب اصلاح می شود و من یقین دارم در دانشگاه تهران دانش آموختگان آن به سلاح علم و ایمان مجهز هستند. اگر شما مسئولیت ساخت جامعه را برعهده دارید، ابتدا باید خود را بسازید و من یقین دارم دانش آموختگان دانشگاه تهران در دوران تحصیل خودسازی جدی‌ای را آغاز کردند و آماده ساخت میهن عزیز خود هستند.
وی با بیان اینکه دانش آموختگان دانشگاه تهران چند ویژگی دارند، تصریح کرد: دانش آموخته دانشگاه تهران خود را به سلاح علم مجهز کردند و شما رتبه اولی ها آن را اثبات کرده اید. دانشگاه تهران به سلاح علم مجهز شده است دانش آموختگان دانشگاه تهران نه برای گرفتن مدرک نه برای صرف علم آموختن بلکه برای خدمت به جامعه و رفع نیازهای مردم خود را به علم مسلط کرده اند.
رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: من یقین دارم دانش آموختگان دانشگاه تهران کارآفرینان و نخبگان جامعه هستند که در راس امور برای ایجاد کارآفرینی، خلاقیت و پیشرفت جامعه قرار گرفته و می توانند نیازهای جامعه را مرتفع کنند من به شما دانش آموختگان دانشگاه تهران افتخار می کنم.
در ادامه مراسم نیز دکتر فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران، دکتر مهدی قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران، دکتر سیف معاون فرهنگی دانشگاه تهران از دانش آموختگان رتبه اولی سال های ۸۸ و ۸۹ دانشگاه تقدیر کردند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها