Skip to content

خبر فرزان: افتتاح شعبه موسسه فرزان در پارک فناوری پردیس

در پی تصویب عضویت موسسه فرزان در پارک فناوری پردیس و مقارن با ایام مبارک نیمه شعبان، شعبه موسسه در پارک فناوری پردیس افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. عضویت موسسه توسعه دانش، پژوهش و فن آوری فرزان در پارک فناوری پردیس، پیشتر و در آبان ماه ۱۳۹۰ به تصویب رسیده بود.

پارک فناوری پردیس به عنوان “بهشت فناوری منطقه”، با مسئولیت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ترکیب هیات امنای چهارده نفره از وزارتخانه‌ها، مراکز و افراد علمی و دانشگاهی به ریاست معاون اول رئیس جمهور، در ۲۰ کیلومتری شمال‌شرق تهران واقع شده است.
عضویت در پارک پردیس نیازمند دارا بودن تیم تحصیل‌کرده و تحقیقاتی مناسب (معادل ۷۰% کل پرسنل موسسه با حداقل مدرک کارشناسی) و همچنین فعالیتهای تحقیق و توسعه، فعالیت در زمینه توسعه مرزهای دانش، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات، تدوین دانش فنی و ارائه خدمات پژوهشی و آموزشی با ارزش افزوده بالا می باشد.
موسسه فرزان پس از ارائه مدارک کامل به پارک و بررسی های جامع توسط مسوولین پارک به عضویت پارک نائل آمده بود.
بر اساس سند چشم انداز بیست ساله توسعه، اقتصاد کشور تا سال ۱۴۰۴ مبتنی بر دانش خواهد بود که زیربنای آن، تولیدات و صنعت دانش بنیان است که تحقق این امر در گروی ایجاد و تاسیس شرکت های دانش بنیان است.
بر اساس تجربه جهانی، پارک های علم و فناوری به عنوان بستر و ساختاری کلیدی و با اهمیت برای رشد شرکت های دانش بنیان شناخته و به کار گرفته شده اند و هم اینک موسسه فرزان به عنوان کارآفرین برتر ملی و استان تهران در حوزه دانش بنیان در راستای گسترش فعالیت خود و  حضور در عرصه های جهانی و بین المللی در این پارک مستقر می شود.
گفتنی است پارک پردیس در مقایسه با سایر پارک‌ها و قطب‌های تحقیقاتی – پژوهشی منطقه دارای مزیت‌های نسبی و قانونی بیشتری است و از معتبرترین مراکز فناوری و تجاری سازی در کشور محسوب می شود و دارای ظرفیتهای چشمگیری برای تبدیل به کانون فناوری منطقه می باشد.

 

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها