Skip to content

خبر فرزان: تداوم سیر صعودی فراسا: ۳۷۴۴ ثبت نام و ۲۴۸۴ فارغ التحصیل در سامانه فراسا تنها در ۲ ماه

تنها در طول ۲ ماه تیر و مرداد ۹۱،  ۳۷۴۴ نفر در دوره های آموزشی مهارت های پژوهشی فراسا ثبت نام نموده اند و  ۲۴۸۴ نفر با گذراندن موفق آزمون پایان دوره ها فارغ التحصیل شده اند.
طبق گزارش های موجود در سامانه آموزش و سنجش الکترونیک فراسا، تعداد کاربران ثبت نام شده از مرز ۱۵۰۰۰ نفر فراتر رفته است. میزان افراد ثبت نام شده و فارغ التحصیل از سال ۱۳۸۸ تا کنون، به صورت مداوم در حال افزایش بوده است.
دوره هایی که بیشترین فارغ التحصیل را در مراکز مختلف داشته به ترتیب، دوره های نگارش علمی، روش تحقیق، آمار زیستی و مهارت های پایه  (مدیریت زمان، مهارت های یادگیری  و مدیریت استرس ) می باشد.
گفتنی است اخیرا با همکاری بخش آموزش الکترونیک و بخش فناوری اطلاعات موسسه، فاز ۲ و۳ توسعه فراسا مورد بهره برداری قرار گرفته است که طی آن، امکانات گزارش گیری سامانه به نحو چشمگیری ارتقا یافته است.
سامانه آموزش الکترونیک فراسا در بر گیرنده ۵۶ دوره آموزش مهارت های پژوهشی در حوزه پزشکی است که هم اکنون در ۵۳۰ مرکز مورد استفاده قرار دارد.
سامانه فراسای پژوهش، با توجه به گستردگی استفاده و کیفیت بالای دوره ها، نقش مهمی در ارتقای مهارت های پژوهشی در پژوهشگران کشورمان ایفا می نماید.  از سوی دیگر، با صرفه جویی چشمگیر در هزینه های برگزاری دوره های حضوری، نقش مهمی در کاهش هزینه های مراکز آموزشی و پژوهشی کشورمان در حوزه ظرفیت سازی و تربیت پژوهشگر داشته است.
سامانه فراسا از کلیه علاقمندان جهت شرکت در دوره های آموزشی دعوت می نماید. همچنین مراکز می توانند با شارژ سالانه، امکان بهره مندی رایگان پرسنل خود را از دوره های متنوع سامانه، فراهم نمایند. به این منظور، می توانید ضمن مراجعه به سایت www.farasa.net  با شماره تلفن های ۶۶۴۲۳۱۰۱ یا ۶۶۵۶۳۱۷۴ تماس حاصل فرمایید.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها