Skip to content

شرکتهای دانش بنیان: صندوق نوآوری و شکوفایی تا پایان امسال کار خود را آغاز می کند.

معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان تا پایان امسال کار خود را آغاز می کند.
دکتر سید مهدی سیدی شانزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی  گفت : رهنمودهای اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد سیاست های کلی حوزه صنعت بسیار روشن و واضح بود و براین اساس باید در زمینه ارتقای سطح فناوری صنایع کشور، دستیابی این صنایع به فناوری های پیشرفته و راهبردی و گسترش تحقیق و پژوهش در این زمینه بیشتر فعالیت شود.
وی گفت : صنایع کوچک و متوسط وسیله ای برای ارتباط صنعت و دانشگاه هستند زیرا صنایع کوچک دارای مزیت هایی همچون نیاز به سرمایه کم و ایجاد اشتغال سریع هستند.
دکتر سیدی یادآور شد که وجود کارکنان غیرماهر و غیر متخصص، عدم آشنایی با بازارهای بین المللی، اتکا به فناوری های سنتی، دسترسی نداشتن به منابع مالی بزرگ از مشکلات صنایع کوچک است و هر یک از این مشکلات موجب می شود که مزیت های بالقوه صنایع کوچک ، بالفعل نشود .
معاون پژوهش و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: کشور ترکیه سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ را به نام دهه شرکت های کوچک و متوسط نامگذاری کرد و براین اساس سیاست خود را به توسعه این شرکت ها در این سال ها اختصاص داد .
وی افزود : براین اساس برنامه ویژه ای برای توسعه صنایع کوچک و متوسط در ترکیه تدوین شد و اقدامات حمایتی از آنها انجام شد که از جمله آن ها می توان به ایجاد مراکز توسعه تکنولوژی و تعیین بانک توسعه صادرات ترکیه اشاره کرد.
دکتر سیدی افزود : معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتباط بیشتر دانشگاه وصنعت راهکارهایی را در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به ایجاد کانون هماهنگی دانش و صنعت، حمایت از پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد.
وی گفت : ارتباط صنایع کوچک و متوسط با مراکز تحقیقاتی باید تقویت شود که این امر از طریق مرکز تحقیق و توسعه همگن انجام می شود.
شانزدهمین کنگره سراسری همکاری های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی تا فردا -چهارشنبه – در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ادامه دارد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها