Skip to content

همایشهای پژوهشی: حضور ۲۰ استاد برجسته کارآفرینی جهان در ایران

بیست  استاد برجسته بین المللی در حوزه کارآفرینی به منظور شرکت در دومین کنفرانس بین المللی «کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار» در اسفندماه به ایران سفر می کنند.

دومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی با تاکید بر بهبود محیط کسب و کار از روز سوم اسفندماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران آغاز به کار می کند و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

برگزاری جشنواره رهبران کارآفرین نیز در کنار این کنفرانس دو روزه پیش بینی شده است.

مشاور بین المللی رییس دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران روز دوشنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۲۰ نفر از دانشمندان مطرح حوزه کارآفرینی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، اسپانیا، سوئد، پرتغال، مالزی، هند و پاکستان از مهمانان دومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی به میزبانی دانشگاه تهران خواهند بود.

دکتر بابک ضیا افزود: این کنفرانس جزو معدود همایش های بین المللی در حوزه کسب و کار است که این تعداد پژوهشگر و محقق برجسته در عرصه کارآفرینی را در کنار هم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از این دانشمندان مطرح، آینده پژوه هستند و فرصت های شغلی در آینده را پیش بینی می کنند که حضور آنها در کشور ما می تواند افق های جدیدی از فضای کسب و کار موفق را پیش روی کارآفرینان کشور قرار دهد.

به گفته دکتر ضیا، محققان بین المللی در روزهای حضور خود در ایران ضمن برپایی کارگاه های آموزشی به سخنرانی های تخصصی پیرامون کسب و کار الکترونیک، توسعه کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، کارآفرینی زنان، کارآفرینی کشاورزی، کارآفرینی در آموزش و پرورش و کسب و کار در فضای مجازی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با حضور مهمانان خارجی کنفرانس کارگاه های آموزشی ویژه کارآفرینی نیز در وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شود.

همچنین دکتر محمد حسن مبارکی دبیر اجرایی دومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی نیز در این نشست اظهار داشت: به دنبال فراخوان همایش، بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری های صورت گرفته، ۲۶ مقاله برای ارائه در روزهای برگزاری همایش انتخاب شدند.

وی به مزیت علمی ایران در عرصه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: هرچند در حوزه دانشگاهی کارآفرینی جزو پیشگامان دنیا قرار داریم اما پیشگام ماندن بسیار مهم تر است و برای پیشرفت در این عرصه نیازمند برقراری ارتباط با مراکز علمی دنیا هستیم.

وی یادآور شد: خوشبختانه دیپلماسی علمی، حد و مرز نمی شناسد و به دلیل حاکمیت علم و اخلاق علمی قادر خواهیم بود از طریق گسترش مراودات بین المللی به بهبود فضای کسب و کار کشور کمک کنیم که برگزاری دومین کنفرانس بین المللی کارآفرینی و حضور دانشمندان مطرح این عرصه در ایران، فرصت مناسبی برای افزایش تعاملات موجود و بهره گیری از تجربیات موفق دیگر کشورها خواهد بود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها