Skip to content

فناوریهای نوین: شبکه ایمنی فناوری نانو ایران راه اندازی شد.

دبیر علمی کنگره ایمنی نانو در ایران از راه اندازی شبکه ایمنی فناوری نانو ایران به نشانی www.nanosafety.ir خبر داد.

دکتر محمود خوانساری قاضی در حاشیه کنگره ایمنی نانو در ایران به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: این شبکه با هدف پشتیبانی محققان و دانشمندان کشور و تدوین مقررات، آیین نامه ها، استانداردهای مرتبط با ایمنی، سلامت و محیط زیست محصولات و فراورده های نانو راه اندازی شده است.

وی افزود: این شبکه دارای چهار کارگروه سلامت انسان، ایمنی زیست محیطی، ایمنی شغلی و اخلاق است.

دکتر خوانساری قاصی با بیان اینکه ایران در تولید فراورده های نانو در جهان و منطقه جایگاه خوبی دارد، ادامه داد: سم شناسی نانو، اثرات ترکیبات نانو در محیط و اکوسیستم و محیط های شغلی از محورهای این کنگره به شمار می رود و دانشمندانی از کشورهای آمریکا، چین، روسیه، دانمارک، هند، آفریقای جنوبی و ایتالیا در آن شرکت دارند.

دبیر علمی کنگره ایمنی نانو در ایران افزود: بیش از ۲۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال و ۱۴۷ مقاله پذیرفته شده که ۱۲۷ مقاله به صورت پوستر و بقیه به صورت شفاهی در این کنگره ارائه می شوند.

وی همچنین به نانومدیسین (نانوپزشکی) اشاره کرد و گفت: تعدادی دارو با ترکیبات نانو در کشور ساخته و وارد بازار شده است و اکنون نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران تحقیقاتی در این زمینه برای تولید داروهای دارای ترکیبات نانو برای بیماری سرطان در دست اجرا است.

کنگره ایمنی نانو ایران به همت شبکه ایمنی فناوری نانو، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن نانوپزشکی و کمیته نانو سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(چهارشنبه) آغاز به کار کرد و فردا(پنجشنبه) پایان می یابد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها