Skip to content

نوآوری: رقابت نهایی ایده پردازان برتر در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

راه یافتگان به مرحله نهایی دومین ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رقابت خود را در حضور اعضای هیات علمی، صاحبان صنعت و سرمایه آغاز کردند.
دومین رویداد ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعدازظهر در محل سالن اجتماعات این دانشگاه با رقابت هفت طرح نهایی برگزار شد.

دبیر اجرایی دومین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر درباره جزییات این رویداد علمی گفت: در این ایده بازار، یک سوال اصلی برای شرکت کنندگان مطرح شد که چگونه می توانند یک شغل را ایجاد کنند که بعد از دو سال، اصل سرمایه برگردد و در سال سوم نیز حداقل ۵۰ میلیون تومان سودآوری داشته باشد.

علی علیزاده افزود: بعد از اعلام فراخوان و سوال کلیدی، ۲۰۲ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری های متعدد، هفت طرح به مرحله نهایی رقابت ها راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: طرح های راه یافته به مرحله نهایی شامل تولید آرشه – وارهون )امیرحسین ملک احمدی)، راه اندازی خط تولید خمیر فلزی (لیدا محمودی)، ردیاب سیستم عصبی (فرین ذکائی)، طراحی بازی ملی (مجتبی کمرلوئی)، کفروب مکانیکی )امین عرب مقدم)، موس دستکشی (فرهاد صفرقلی)، هدرز صدای متغیر (امید صفری) و ارائه ذخیره هستند.

به گفته علیزاده، هریک از صاحبان این هفت ایده در دومین ایده بازار به مدت ۲۰ دقیقه فرصت دارند تا جزییات و مزایای طرح خود را در حضور اعضای هیات علمی، صاحبان صنایع و سرمایه توضیح دهند.

وی ادامه داد: بعد از اتمام ارائه طرح های ایده پردازان، هیات داوران این طرح ها را ارزیابی و رتبه بندی خواهد کرد و سه ایده برتر در پایان امشب معرفی خواهند شد.

دبیر اجرایی دومین ایده بازار دانشگاه صنعتی امیرکبیر بیان داشت: طرح نخست این رقابت ها مبلغ ۲۵ میلیون ریال، ایده دوم مبلغ ۱۵ میلیون ریال و سومین ایده نیز ۱۰ میلیون ریال جایزه دریافت می کنند و دانشگاه امیرکبیر و حامی مالی نیز از هرکدام از سه طرح برتر تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال حمایت خواهند کرد.

سال گذشته نیز سه طرح در اولین ایده بازار دانشگاه امیرکبیر معرفی و برگزیده شدند که یک طرح آن در زمینه استفاده از ضایعات معادن جهت تزیینات داخل ساختمان الان به مرحله تجاری سازی رسیده است.

صاحبان دو ایده دیگر نیز که مربوط به ابداع “نوار چسب فلوئورسنت” و “ساندویچ به سبک شما” بود نیز دستگاه های خود را ساخته اند و مراحل سرمایه گذاری را طی می کنند.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها