Skip to content

آموزش پژوهش: دوره “دکتری همراه با پژوهش” برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تدوین نهایی برنامه آموزشی برای توانمندسازی مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور به کمک پرورش نیروی متخصص، دکتری همراه با پژوهش و اعطا مجوز تربیت دانشجو در این مقطع به مراکز تحقیقاتی معتبر کشور خبر داد.
دکتر محمد واسعی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود : مراکز تحقیقاتی که حداقل های لازم را دارا باشند برای پرورش نیروهای متخصص بکار گرفته می شوند و از این افراد به عنوان نیروی محرکه خوب این مراکز برای پیشبرد طرح های تحقیقاتی استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به دوره دکتری همراه با پژوهش یا (Ph.D by Research) و افرادی که در این دوره آموزش خواهند دید، گفت: افرادی که در این مقطع به تحصیل بپردازند، می توانند در مراکز تحقیقاتی دولتی و خصوصی مشغول به کار شوند، به عنوان هیئت علمی پژوهشی کار کنند و یا در مراکز R&D کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی و همچنین مراکز ستادی و مدیریتی پژوهش مشغول به کار شوند.
معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی یک دوره کوتاه مدت مقدماتی برای توانمند سازی گروه آموزشی دکتری با پژوهش خبر داد و گفت: افرادی که در دوره دکتری همراه با پژوهش یا (Ph.D by Research) تحصیل می کنند باید پیش از ورود به این دوره، در دوره آموزشی مقدماتی با واحدهای خاص تحقیقاتی شرکت کنند.

وی اضافه کرد: موضوعاتی از جمله آمار پیشرفته، مدیریت تحقیقات، چگونگی تبدیل تحقیق به محصول و عرضه آن به بازار، بازاریابی و اقتصاد در پژوهش جزء برنامه آموزشی تئوریک این دوره است و این افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی از آموخته های تحقیقاتی خود در مراکز رشد استفاده کنند.

دکتر واسعی خاطرنشان کرد:  این دوره ۶ ماهه است و لزوماً متصل به دکتری تخصصی با پژوهش نیست و افراد حوزه های مختلف می توانند به عنوان پزشک عمومی و داروساز به عنوان نیروی خوب پژوهشی حداقل نگارش یک مقاله خوب را یاد بگیرند و در مجلات به ارتقاء سطح علمی مقالات کمک کنند.
وی تأکید کرد: برنامه آموزشی دوره دکتری همراه با پژوهش یا (Ph.D by Research) نهایی شده است و طی دو هفته آینده به دانشگاه ها اعلام می شود و پس از جمع آوری درخواست های دانشگاه ها، دوره آموزشی دانشجویان منتخب آغاز می شود.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها