Skip to content

بودجه پژوهش: درخواست از دیوان محاسبات برای نظارت بر تخصیص یک درصد بودجه دستگاهها به پژوهش

رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان تهران با اشاره به تاکیدات چشم انداز ۲۰ ساله در خصوص پژهش گفت : از دیوان محاسبات درخواست می کنیم تا نظارت داشته باشند که دستگاههای اجرایی واقعا یک درصد از بودجه خود را بر اساس تکیفی که از سوی دولت تعیین شده است در بخش پژهش هزینه کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل مسعودی روز گذشته در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان تهران در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما با بیان اینکه مصوبه دولت در خصوص اختصاص حداقل یک درصد از بودجه دستگاههای اجرایی در امر پژوهش حجت را بر همه مدیران اجرایی کشور تمام می کند، افزود : دیگر هیچ دستگاه اجرایی نمی تواند ادعا کند که از نظر اعتبار پژوهشی در تنگنا است و مدیران باید این اعتبار را در هزینه های جانبی استفاده نکنند و در حوزه پژهش مصرف کنند.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری تهران در عین حال در بخش دیگر سخنان خود گفت: دستگاههای بودجه ریز برای پژوهش ردیفی را خارج از شمول در نظر بگیرند که زیر نظر یک نهاد رسمی هزینه شود. خود ما نیروی اجرایی هستیم و اگر در جایی مشکلی به وجود آید، مجبور می شویم تا از محل آن یک درصدی که مکلف به هزینه شدن برای پژوهش هستیم، در حوزه های دیگری غیر از پژوهش هزینه کنیم.
مسعودی تاکید کرد : ایامی که تحت عنوان هفته پژوهش در کشور نامیده می شود را تجملاتی و تشریفاتی تلقی نکنیم و باید برنامه ریزی شود تا پژوهش در کشور ما فرهنگ شود و از حالت فرمایشی و دولتی خارج شود.
معاون استاندار تهران خطاب به مدیران اجرایی استان گفت : مدیران باید بیش از پیش حوزه های خود را درگیر پژوهش کنند و از مدیران اجرایی می خواهیم که همه پژوهشگران حوزه خود را تجلیل کنند زیرا تجلیل از پژوهشگر، تجلیل از اندیشه است.
مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری استان تهران روز گذشته با حضور وزیر کشور، استاندار تهران و مسئولان ستاد هفته پژوهش و فناوری استان تهران برگزار شد. در این مراسم از پژوهشگران برتر تقدیر شد.

خبرهای تصویری

جدیدترین خبرها